Konformita a dominance aneb jedno všední ráno

28. července 2007 v 9:30 | ER
Spoustě lidí z Prahy znepříjemnilo rozkopání křižovatky na Palackého náměstí život - tramvaje nejezdí a člověk to kvůli různým strojům, plotům a dírám nemůže krosnout libovolně napříč křižovatkou tak jako dřív. Chození pěšky mi nevadí, zato jsem dnes narazila na jinou, temnou stránku této obrstavby.
Během necelého kilometru podél výkopu se na mou adresu snesla sprška nejrůznějších poznámek, a kdybych neucukla, pak i plivanců. Čím tak strašným provokuje riot grrrl dělnickou třídu?
Po hluboké analýze, k níž mě přiměla situace, v níž se slovem "Fuj!" mým směrem flusnul chlapík na zdvižné plošině opravující lampu (a já jsem přes všechno nutkání potlačila touhu taktéž flusnout do otevřeného okýnka jeho auta), jsem dospěla k názoru, že tyto pracující muže irituje můj vzhled.

Ti, kdo mě znají, vědí, že nosím vlastně docela "normální" oblečení (osekaný punk a rebelie je dnes normální), vcelku feminní a jednoznačně vkusné. Barva vlasů může být pro někoho poněkud zarážející, ale stařenky s modrým přelivem taky nikdo nebuzeruje. A koneckonců, já těch hochům taky nekecám do těch jejich modelů. Tak vo co gou?!
Nemine den, kdy mi někdo nedá "zpětnou vazbu" na to, jak vypadám. "Tohle bych teda chtěl mít doma!" "Slečno, to je přírodní?" (co jako?) "Tyvole!" "Slečno, jste žena, nebo muž?" (tohle považuju za perlu této sbírky). Já jsem se o tyhle komentáře neprosila, a přesto mají lidi (a vždycky, vždycky jsou to chlapi - proč?) potřebu nějak reagovat, nějak vstupovat do mého životního prostoru. Často ty komentáře nabývají formy urážek a napadení, byť jen slovních. Copak já někoho napadám? Došlo mi, že ano. Ohrožuju samozřejmosti.
Dívka má vypadat tak a tak. Má nosit sukni. Má nosit oblečení hodně na tělo, které by zvýraznilo její křivky. Má mít dlouhé vlasy. To všechno jsem dnes vlastně na sobě měla. Přešitou, lehce orvanou téměř minisukni, leopardí leginy, uplé triko a staré kombiné ze sekáče, culíky (a ehm, vyholenou půlku palice). Tato přidaná hodnota ke staré dobré ženskosti asi způsobila v těch mužích pocit, že svými mačo poznámkami musejí vrátit ohrožený sociální řád zpět do původního stavu.
Člověk si to neuvědomí, ale takhle mravenčí ideologická práce se děje každý den, každý den se mě ty dobrotivé duše snaží zahnat zpět to vymezené přihrádky.
Tak spolu hrajeme takovou hru - já nosím přesně to, o čem vím, že je to nakrkne, protože to zpotvořuje feminitu a odmítá plně reprodukovat představy o "správné ženě". A oni na mě pokřikují, plivou a snaží se mě zesměšnit, abych se lekla a poslušně dělala a nosila, co mi náleží.
Ideologie, dominance, konformita, femininita, reprodukce sociální řádu - eh, trochu moc ošklivých slov na jednu ranní cestu do práce. Ona se ale ta dominance tvoří právě v takových banalitách a někdy je dobré se nad tím zamyslet.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mandy Mandy | 28. července 2007 v 23:33 | Reagovat

Máš pravdu.Mě se zase jeden kluk zeptal "proč nechceš bet jako ostatní?"To je dost divná otázka, ale asi nemůže uvěřit tomu, že někdo má vlastní názor.

Už by tyhle pitomci měli pochopit, že každej se nemusí oblíkat podle jejich pravidel(někdo třeba ani !dokonce! nemá potřebu nosit tričko s nápisem DISCO PARTY)

Myslim si, že ty lidi to maj už tak vnucený, jak se musej ženský oblíkat, že jakákoli vyjímka je špatná.

Jak jsou třeba takovýty partnerský testy...dají se dvě jména a oni ti pak pošlou odpověď, jak se hodíte...je to vždycky náhodně, proto se odpovědi opakují, zajímavé je, že většinou ženy jsou v těch radách ty špatný.Jsou to ty co "podvádějí", "je s tebou kvůli penězům" atp.No nevím, jestli jste to pochopili, ale dneska jsem se na to koukala na netu.Ukázka: "Tenhle vztah nemá cenu.Jana se neumí oblékat.Měl by ses porozhlédnout po jiné".

No ono vlastně záleží jen na vzhledu, že? :-P..To se pak nemůžete divit, když to takhle každýmu cpou.

2 Helena Helena | E-mail | 29. července 2007 v 16:34 | Reagovat

Na tomhle mi přijde tragické hlavně to, že jsou v zásadě dvě obecně uznávané možnosti jak urazit ženu: "Jsi ošklivá" a "Nemáš chlapa". Jako by na světě nebylo tisíce horších věcí. Nedávno jsem se hádala s jednou protivnou diskantkou, řekla jsem jí že je hloupá, nudná, nesamostatná, bez ambicí a nechá sebou zametat, nic jí nevadilo, ale když jsem zmínila "tlustá", tak utekla brečet na záchod.

3 jana jana | 1. srpna 2007 v 9:50 | Reagovat

Dobry text a prispevky, hm.

"Slečno, jste žena, nebo muž?" je opravdu nejlepsi hlaska!  Mozna by stalo za to udelat anketu o nejlepsi hepty.

Mam podobnou zkusenost (shodou okolnosti od delniku na stavbe, nechci z toho nic usuzovat, jen to tak sedlo). Ale onehdy me jeden fakt dostal: sla jsem kolem s pejskou a on se pta:

"Slecno, kouse ten pes?"

Ja rikam: "Jak kdy."

"A kdybych si vas pohladil?"

4 hehe hehe | 1. srpna 2007 v 15:32 | Reagovat

to je dobry, no je fakt ze pohled na nektere modely holek je otresnej a nekdy je legracni co na sebe dokazou lidi navlict ale co, je to jejich vec, jestli se jim to nebo jejim partnerum libi ... proti gustu zadny disputat

jinak zda se ze nase delnicka trida asi nebude prilis uvedomnela v duchu rovnosti, tolerance a svobody :)

5 nastasyiah nastasyiah | 12. srpna 2007 v 1:00 | Reagovat

Tie komentare si vypocujem, rovnako ako ty, hlavne od chlapov, ale v neposlednom rade aj starsich zien. Ak by neboli tak neprijemne, az mi je ich luto. Akoby ich nekonformnost niekoho opravnovala si otvarat hubu, a ty skoncis ako ta zla, lebo provokujes (vzhladom). o_O

6 ubozak ubozak | 17. srpna 2007 v 14:13 | Reagovat

A nebude to tim, ze borci co delaji na stavbach mivaji kecy na

polovinu lidi co jdou okolo, pokud najdou sebemensi zaminku? Zatimco

ty je tady resis, tak oni uz za pet minut komentovali nekoho dalsiho a

ne tebe srali. Na ucnak jsi evidentne nechodila. :)

Vzpomel jsem si na kamosku, co si v byte utrhla zarovku i s

kabelem. Sedeli jsme tehdy u ni tri kluci a ona byla jedina, co ji

umela spravne zapojit. My mohli pomoct leda tak s podavanim naradi a

drzenim zidle. Kdyz to vypravela v praci, tak si jeji kolegyne a

kolegove mohli ukroutit hlavu jeste za hodinu. Pokud Te bavi borit

klise a provokovat, tak proc nepouzit neco min povrchniho, nez zrovna

vzhled.

Takze se omlouvam, ze tu tak prudim. Jsem asi moc blbej, ale proste

jsem nikdy nepochopil, proc je pro rovnopravnost tak dulezitej zrovna

vzhled a obleceni.

7 šovinista šovinista | 17. srpna 2007 v 19:25 | Reagovat

Co ten učňák?  Já jsem na něj třeba chodil a nepřišlo mi že by jsme byli nějáký hovádka co jedou v lajně s modou a na takovýhle "riotky" plivou.

Autorka má pravdu, s tím, že společnost nerada příjmá něco nového, ale myslím si že to nemá nic společného s tím že je žena. Kdyby 5 minut po ní šel nějáký pankáč tak dopadne stejně, i kdyby měl těch penisů devět.

8 ubozak ubozak | 18. srpna 2007 v 13:11 | Reagovat

S ucnakem to byl stupidni priklad, omlouvam se za takhle napsanou vetu. Ja na ucnak nechodil, ale mam z ucnaku par kamaradu a rozhodne mi neprijdou hloupi, povrchni ani cokoliv skatulkovaneho.

Chtel jsem rict to, ze to co ER popsala jako promysleny pokus o to ji "vracet do predem vymezenych koleji" mi prijde jako obycejna hrubost, i kdyz i ta muze nekoho "usmernovat" proti jeho nebo jeji vuli... je to ale spis vedlejsi produkt, nez zamer.

Mam rad lidi, co vyvraceji ty svate a neotresitelne pravdy, co nejsou nic nez hloupa dogmata. Vzhled me osobne ale prijde jako nejmene zavazny.

9 zuzana zuzana | 18. srpna 2007 v 14:47 | Reagovat

Mno,myslím,že nejen kopáče v příkopech provokuje vzhled punkerů a punkerek a riot grrrls a tak,je to prostě stádo,to naše lidstvo a odlišnosti se bojí-navíc jim připomíná,jak obyčejný a ubohý život vedou oni sami.Ale je pravda,že vzhledem ke své inteligenci mají právě kopáči v příkopech a další  neomalená dělnická síla potřebu se neustále k něčemu vyjadřovat a to odpovídajícím způsobem.Ještě se mi nestalo,že by ne mě někdo z takového příkopu nezavolal alespoň "ahóóój"nebo neřekl "čičiči"a nebo nezamlaskal a je úplně jedno,co mám zrovna na sobě.Pravděpodobně si myslí,že na jejich posouzení zrovna čekám,že pokud se jim nebudu líbit,budu z toho nešťastná,protože tajně doufám,že si jednoho z těch tupých smraďochů z toho příkopu odnesu domů a bude z toho veliká romantická láska.Vždyť oni jsou přece  stělesněním toho,po čem moderní žena touží,ne??:-))

10 des2 des2 | E-mail | 18. srpna 2007 v 19:51 | Reagovat

dělníci na stavbách jsou sice nepříjemní, ale popravdě řečeno, mnohem horší zkušenosti mám s ženama ve věku cca 50-60 let. sice se nevyjadřují neomaleně nahlas jako zedníci, ale o to více dokážou člověka znechutit.

11 tigris tigris | 18. srpna 2007 v 21:13 | Reagovat

Do mně se takhle jednou obořil jeden chlápek v obchodě, co čekal za mnou frontu, kvůli piercingu (no nejsem žádnej radikál, mám v obličeji jen dva) - už ani nevím, co to tenkrát řekl, už je to hodně let (myslím, že právě taky něco typu "vypadáš jako chlap") ale mrzelo mě to teda dlouho, to vám řeknu, i když to byl jen cizí nechutnej chlápek. Jak na tohle vy, co máte podobnou zkušenost, reagujete? Já se ozvala jakože "Co si to dovolujete?!", ale chlápek už nereagoval a tím naše diskuze :) skončila...

12 Helena Helena | E-mail | 18. srpna 2007 v 21:59 | Reagovat

"Jak na tohle vy, co máte podobnou zkušenost, reagujete?"

Mě to lichotí. Naopak kdybych mě tenhle póvl shledával atraktivní nebo partnersky použitelnou, tak bych se cítila dotčená.

No, vždyť o tom to je, ne? Tohle je sociální skupina která se snaží ženy přesvědčit, že to nejlepší čeho můžou dosáhnout je být přitažlivá a "mít dobrýho chlapa", a proto je zneklidňuje, když vidí, jak někdo pohrdá jejich hodnotami.

Mimochodem nikdy jsem se od nich nedozvěděla proč bych o ně měla stát, vždycky jen věci ve stylu "peníze, hypotéka, sex, dítě" (a samozřejmě neztrapnit se tím, že budu stará panna)... jestli sami sebe vidí takhle, tak se nedivím že mají mindrák.

Já na "No vás bych teda nechtěl mít doma!" (jakožto reakce na nepříjemné chování... vizáž mám vcelku konzervativní) říkám "No to bys fakt nechtěl, protože bys hned letěl na ulici. Jaká kráva si může pustit do života takovýho lůzra?"

13 Petra Petra | 20. srpna 2007 v 12:21 | Reagovat

Heleno, kdyz uz jsi nakousla hodnoty, o ktere by ehm "spravna zena" mela stat,  rekla bych, ze tenhle clanek je i o tobe ;o)

http://www.super.cz/vztahy/16801-idiotky-jdou-do-vseho.html

zdravi idiotka (= zenska, pro kterou je dulezitejsi seberealizace nez kecy neschopnejch luzru) Petra ;o)

14 catkat catkat | 20. srpna 2007 v 16:01 | Reagovat

...mám dlouhý vlasy, nosim upnutý oblečení, někdy i podpatky...ano možná si o mně řada lidí myslí, že nechci vybočovat z řady... mně tenhle styl vyhovuje- přece není důležitý jak chodíš oblíkaná nebo, co máš na hlavě... ale to, co máš v ní-obecná pravda...a na tom, co si myslí ostatní nezáleží... a chlapi?...jeden nosí zvonáče a má look like metrosexuála a jiný je metalista...

15 Helena Helena | E-mail | 20. srpna 2007 v 18:30 | Reagovat

Petra:

Ano, klasický zastrašovací článek - "přiznej se k tomu že máš nějaký ambice a ztrapníš se před chlapama, takže koukej držet hubu a krok!"

Kdyby mě takovýhle lůzr považoval za rozumnou a inteligentní, to bych se asi propadla hanbou.

16 šovinista šovinista | 22. srpna 2007 v 15:43 | Reagovat

Ale pozor, ten článek bych jen tak neodsuzoval. Četli jste ho? Špatná otázka, určo četli ale asi nevnímali. Podle mě tím chtěl autor říct, že emancipace by se mohla třeba jednou proměnit v něco nežádanýho i pro ženy. Hodně nadneseně by se to dalo říct takhle : "Vyjdu na ulici, zařvu že jsem chlap a proto se teď probodnu, vyletí z baráku 20 feministek a všechny se probodnou taky". Taková hloupoučá sexistická hříčka, ten článek si říkáte. A určitě máte pravdu, autor si dovolil pochybovat o ženách a jejich chování (ale to neni nic nového, to už mu asi penis roste na druhou stranu a naráží na mozek, a vůbec prostě má penis, prase). Ale tím ze sebe samy ženy dělají hloupoučké slepičky co se snaží být stejné. Proč? Neumí být sami sebou? Musejí se chovat jako hovada aby bylo vidět že i bez penisu se může lidský tvor chovat jako retardovaná opice? No proti gustu žádná, ale pro mě je taková "uvědomělá a emancipovaná žena" mnohem míň než žena která si uvědomuje, že je stejná jako já, ví že může dělat věci co já a i je dělá ale z vlastní vůle zůstane trošku zšenštělá, třeba že se narozdíl od chlapů častěji myje apod. omlouvám se, asi jse mopravdu sexista.

Prostě chlapi sou prasata a občas dost omezený, co takhle jim alespoň tuhle "výsadu" ponechat? Ano samozdřejmě, teď jsem se zase projevil sexisticky. Ale nebojte, i žena má právo chovat se jako dement, uznávám, jééé to je kruh. Už se těšim až začnou ženský u nás v práci chodit po chodbách, krkat přes celou budovu, močit vedle mísy a drbat se mezi nohama, aby mi ukázali, že být prase není výsostné privilegium těch s koulema.

Uf, bože!

ps.: Pravda je že ten článek je sepsanej dost divně a trošku uboze.

17 šovinista šovinista | 22. srpna 2007 v 15:49 | Reagovat

Vyvarujte se prosím reakcí typu : "proč by se žena měla mejt" apod. To by bylo hloupé. Mýt se samozdřejmě nemusí, ale věřím že u většiny žen to tak zůstane, že hygienu budou dodřžovat. To byl asi zase sexismus co? KJá už se bojim něco říct, stejně jako si rukou otáčim hlavu na druhou stranu ke zdi když se moje opravdu pěkná (samozdřejmě že to mi je jedno, hlavně že je chytrá) kolegyně pro něco ohybá na zem (normálně bych jí to pomohl sebrat ale to by mohlo vypadat jako že si myslim že neni dost dobra aby to mohla sebrat sama), protože to je dneska už na paragraf.

Musim k tomu dodat, jako chlap, prase a šovinista, nemůžu si pomoc musí to ven, tu prdel má prostě dobrou.

A sem v piče :-D

18 Helena Helena | E-mail | 22. srpna 2007 v 16:30 | Reagovat

Vtip je v tom, že vybídnutím k nechování se jako prase by mělo být "Nechovej se jako prase!" a nikoli "No tohle se na holčičku nehodí!"

Když se nechovám jako prase, tak je to proto, že nejsem prase, a nikoli kvůli tomu jakého jsem pohlaví.

(stejně tak "to je u chlapů normální" není žádná omluva pro to být prase/debil/whatever)

Bohužel, "šovinista" odpovídá výrazu "mozek nemající", takže to asi těžko pochopíš:-)

Jinak hygienu nepovažuji za žádnou ženskou výsadu, a chlap s neoholenýma nohama se přes můj práh nikdy nedostane.

19 klokoci klokoci | E-mail | 22. srpna 2007 v 21:44 | Reagovat

Ber to tak, že si chtěli vrznout. A jinak navázat kontakt neumí. Nnavíc se cítili ohroženi něčím neznámým. A to jim hlava nebrala.

20 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 22. srpna 2007 v 23:25 | Reagovat

To je trošku paradoxní otázka, proč příslušnice silně levicově laděného hnutí provokuje dělnickou řídu, že? Politikou se ovšem zabývat nehodlám a raději se zvrhle vrhnu do genderového rozboru tohoto článku. Nemýlím-li se, jednotné posuzování žen a mužů v analogické situaci je pro vás zde žádoucí, zařídím se tedy podle toho. Zvažme nyní situaci, že bych se podobně nestandartním způsobem stylizoval já, jakožto (alespoň v zásadě) muž . Najde se někdo natolik asociální, aby si troufl mi tvrdit, že s takovým zevnějškem bych od průměrných či dokonce podprůměrných příslušnic ženského pohlaví (analogicky k oněm dělníkům) vysloužil chválu? Konec konců, řada dívek se cítí být iritována i mnohem menšími výstřednostmi, kterých se odvážím dopustit. Přesto bych se ani v tom nejnesmyslnějším snu nepokusil překrucovat tento jev do formy sexistického útlaku, bránícího mi plně rozvinout mou genderovou identitu. Jistá nesnášenlivost k odchylkám od obecně platného společenského trendu je totiž biologicky determinovaná. Je to mechanismus, který příroda vyvinula pro jedince neschopné vytvořit si vlastní, komplexnější algoritmus k posuzování ostatních. A to bez ohledu na pohlaví. A takhle je to, troufám si tvrdit, se vším, co jste vy feministky schopné předhodit, jakožto argument dokazující ten nesnesitelný útlak ze strany nás zlých mužů.

21 Petra Petra | 23. srpna 2007 v 13:38 | Reagovat

Ten clanek je sepsan opravdu velice uboze, mily sovinisto. Autor nazyva idotkami veskere zeny, ktere maji potrebu se seberealizovat jinak nez vabenim samecka, stanim u plotny ci rozenim deti. Ja osobne nevidim nic idiotskeho na zenske vyprave k severnimu polu ci dalkove plavbe (navic oboji jsou cinnosti, ke kterym musis mit blizky osobni vztah, pokud je chces (u)delat, nikoli pro to, abys to natrel chlapum). Nechapu, kde se v 21.stoleti bere nazor, ze pokud zena dela neco, co je diky predsudkum povazovano za "muzske", dela to jen z trucu. Ver tomu, ze existuji zeny, ktere jsou mnohem vic "chlapi" nez ty a nikoli z duvodu revolty, ale kvuli tomu, ze je dane cinnosti naplnuji vic nez blbosti, ktere po nich zada spolecnost, a mnohem vic nez kdy by mohly naplnovat tebe. Nazor, ktery jsi tu odprezentoval, prameni z hloupeho stereotypu, ze zeny maji v povaze sluzbu ci primarni orientaci na okoli, z cehoz vyplyva, ze pokud zena dela neco, z ceho nema uzitek jeji okoli, je okamzite priserna egoistka, idiotka ci zakomplexovana militantni feministka, ktere nejde o nic jineho nez se "opicit" po chlapech.

Co se tyce hygieny, z hlediska zdravi (coz by melo byt cilem hygieny) je frekvence myti zavisla spis na stavu pokozky/poceni atd. nikoli na pohlavi, uz jsem videla pripady, kdy slecny daly paradne na frak sve suche a citlive pokozce a chlapce s plisnemi a takovymi sbirkami zvirat na svem zevnejsku, ze by se za ne nemusel stydet ani tropicky prales, v ramci zachovani zenskosti a muznosti, ktere tu tak opevujes. Ponekud slabomyslne, neni-liz.

A co se tyce krkani a prdeni, kazdy lekar ti potvrdi, ze potlacovat oboji je velice nebezpecne. "Kdo krka a prdi, zdravi si tvrdi!"

22 šovinista šovinista | 24. srpna 2007 v 13:33 | Reagovat

Petro, co to tu vyvádíš? Já s tebou souhlasím, ve všem co jsi te´d napsala, upozorňuji jenom na to, že některé žene se snaží být jako muži za hranicí "rovnoprávnosti" :-)

23 Shima Shima | E-mail | 26. srpna 2007 v 12:33 | Reagovat

Čau holky,občas se mi zdá že to docela přeháníte,jste hrozně sebevztažný,podobný problémy má i mnoho kluků---narážky na vzhled ,hadry názory apod. Mně se už i několikrát i stalo že jsem byl vlastně dost sexistycky,nevkusně obtěžován dívkou.....jasně od chlapa je to horší

protože je mezi nima dost perverzních ůchyláků a násilníků(ještě jsem neslyšel

o znásilnění muže ženou) Ale dokáže to být dost nepříjemné.

Zkuste se na svět dívat i prostřednictvím očí jiných lidí a ne jen těmi svými.

pod heslem  Dívej s (kolem sebe)-naslouchej-a přemýšlej--se

loučím Shima z Pardubic

24 hehe hehe | 27. srpna 2007 v 13:21 | Reagovat

Jinak hygienu nepovažuji za žádnou ženskou výsadu, a chlap s neoholenýma nohama se přes můj práh nikdy nedostane./// sic!

25 hehe hehe | 27. srpna 2007 v 15:22 | Reagovat

ja jen jeste myslim ze problem neni v tom ze delnici jsou primitivove a horsi v tomto smeru nez nejake kancelarske krysy, jen jim jejich "zivotni styl" dovoluje svobodnejsi, nepokrytecke chovani, vyjadrovani a to by svobodomilni lide meli kvitovat s povdekem, kdyz se jim neco nelibi tak proste reknou fuj a plivnou a kdyz se jim nejaka zenska libi tak pomlaskavaj, ja to nedelam protoze jsem vice svazany spolecenskymi konvencemi a pravidly slusneho chovani, jinak se samozrejme na kozy a zadek rad podivam, priroda mi nadelila testosteron, tomu se nelze branit

26 šovinista šovinista | 28. srpna 2007 v 13:01 | Reagovat

Ano souhalsím, nemá se používat "takhle se holčička nechová" ale "nechovej se jako prase".

Takže, říct mé kolegyni (jakékoliv holce/ženě/slečně/ blabla) "nechovej se jako prase, tak jí mám, a druhou chytnu o zeď, pravděpodobně bych za to byl potrestán od šéfa, ale mám dobrý svědomí, super.

Pokud bych řekl uvědomělé slečně "nechovej se jako prase" odpoví "budu se tak chovat, protože se tak chovaj chlapy" prostě kruh.

27 šovinista1 šovinista1 | Web | 28. srpna 2007 v 13:24 | Reagovat

nejde mi nic odeslat, tak jsem odpověď umístil sem, a to bych tu rovnou mohl i psát co? Doufám že mi to holky alespoň vy bude číst :-)

http://sovinismus.blog.cz/

28 klaudie klaudie | 29. srpna 2007 v 17:34 | Reagovat

moc hezky napsany, emco :-) mas literarni nadani

jinak ti samozrejme uplne rozumim

29 Petra Petra | 30. srpna 2007 v 18:01 | Reagovat

sovinisto, proc si myslis, ze ti uvedomela slecna odpovi "budu se tak chovat, protože se tak chovaj chlapi" ? treba ti odpovi "budu se chovat, jak JA SAMA chci a pokud tohle muzou delat chlapi a neni to problem, tak proc bych to nemohla delat i ja ?" ja osobne vezmu "nechovej se jako prase" mnohem lip nez "tohle holcicky delat nesmej" - to bys pak videl, co to znamena chorosnej tolcok ;o)

jestli mas na mysli "článkem o tom proč mě nějáká aktivistka nenávidí, potažmo, pravda, co na mě nemá ráda" clanek "feministky nesnaseji chlapi ?!" pak nechapu, proc, pokud pod zadny z uvedenych bodu nespadas, se te to dotyka. ja taky nemam problem s komentari o dylinach, nebot dylinou nejsem...

btw. nevim, co si predstavit pod "byt jako muz za hranici "rovnopravnosti""

hehe, ja si nemyslim, ze je to o tom, ze se jim neco libi/nelibi. spis je to o urazce jejich jesitnosti tim, ze dana zena se jim odmita zalibit - viz cast meho prispevku (21) pro sovinistu, kde se zminuju o mytu sluzby jakozto zenske prirozenosti. jinac nechapu, proc je nutne okamzite zeny hodnotit podle jejich vzhledu,  pokud te nekdo nezaujme neni treba za to dotycnou osobu zprdavat, lidi nejsou povinni kazdemu se na prvni pohled zalibit. hochu, tohle neni jen priroda, kultura se v tomhle ohledu vyradila vic nez dost, tak to nehazej jenom na testosteron.

30 šovinista1 šovinista1 | Web | 31. srpna 2007 v 10:28 | Reagovat

píšeš o uplně něčem jinym

31 Petra Petra | 31. srpna 2007 v 11:44 | Reagovat

a mozna jenom ty blbe ctes

32 šovinista šovinista | 3. září 2007 v 10:31 | Reagovat

Heleď tak jo, stejně co tu napíšu si asi nikdo k srdci nevezme, tak já to budu teda dál v sobě držet.

Doufám že jste spokojený, dalčí krok k emancipaci.

33 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 3. září 2007 v 14:29 | Reagovat

Chudák šovinista. Tak vtipně to napsal a ty mu, Petro, odpovíš takovou pitomou frází, která ani příliš nesouvisí s tím co napsal. Je to jen ubohý pokus obejít nepopiratelné. Protože ono je opravdu nejen směšné, ale i velice urážlivé, pokud nějaká slečna vystupuje jako prase a když se setká s odporem a zavržením, tak rozhořčeně zvolá "HLE ÚTLAK PATRIARCHÁTU! URÁŽÍ JE, ŽE JSEM ŽENA CO SE CHOVÁ JAKO MUŽ!" Jednak je to zcela pokřivená argumentace účelovou záměnou příčinných vztahů a druhak to operuje se stereotypem, že muži jsou prasata. S tím nemohu souhlasit.

Heleno, tak chlap s neoholenýma nohama nikdy nepřekročí tvůj práh? Víš že jsi vlastně sexistické prase nejhrubšího zrna? Holení nohou totiž není otázka hygieny, ale sexuálních preferencí. Budeš se možná divit, ale i v 21. století se najdou dívky, kterým se chlupatí jedinci dokonce líbí. Ty tak vlastně říkáš, že si domů odmítáš pustit muže, který neodpovídá tvým parametrům přitažlivosti. Dokonce ani já, krystalický falokrat a prase bradavičnaté ze zoo praha, se nebráním tomu pozvat si domů dívku, která se mi vyloženě nelíbí, protože třeba respektuji její intelekt a chci si s ní příjemně popovídat. Že bys jako feministka nedokázala mít kamarády?

34 hehe hehe | 5. září 2007 v 14:41 | Reagovat

to s tema nohama je sila, zajimalo by me jestli nema problemy s nalezenim nekoho, kdo ten prah prekroci,  protoze ikdyz jsou v mode metrosexualove tak si myslim ze vetsina muzu si nohy neholi, ale asi zalezi na tom v jakem prostredi se pohybuje, na diskotece moderovane leosem maresem ci v kosmetickem salonu bude sance najit takoveho "muze" vetsi

35 Pinkyes Pinkyes | 23. září 2007 v 16:19 | Reagovat

na mne se jednou otočila ŽENA a povídá "fuj! to jsem se lekla"

36 nekdo nekdo | Web | 24. září 2007 v 12:54 | Reagovat

dobre cteni , :) no sem chlap co uz neco pamatuje, a po precteni tech par komentaru si myslim ze to je diskuze onicem. jemi 40 let , mam dve deti, tedy mohl bych se zaradit do te kategorie lidi co delaji posunky na barevne hlavy, rozdrbane obleceni,  ruzne retezi od ucha ke rtu a tak dale, presto si myslim ze tohle je kazdeho jeho osobni vec at jeto chlap a nebo zenska, chci tak vypadat , rikam tim neco,  moje vec, sem svobodnej preci ne , a pokud na me nekdo poukazuje jeto preci jeho problem ne muj, jeho skoda, mozna by si dobre pokecal a mel by moznost slyset take jiny nazor na zivot a veci nez ma ten svuj, ten jedinej spravnej :). Moje cera prichazi do telecich let jak se rika sice ji malinko usmernuji ale kdyz chce mit tri nausnice v jednom uchu jeji volba, jakej bude mit uces jeji problem, proste nejsme vsichni takovy jak tu pisete.

,, na mne se jednou otočila ŽENA a povídá "fuj! to jsem se lekla",,

tohle se me stalo take a nerozciluji se, proc take :) nestoji to zato,

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama