Hledej ... sexismus

11. července 2007 v 21:16 | ER
Achjo, další bezúčelná prsa v reklamě. Tři bezhlavá ženská torza, která buď ukazují prsa nebo zadky v plavkách stejné barvy, jakou ve svém logu používá inzerovaná realitní firma, a k tomu nápis "hledej reality". Jednoduché jako facka, protože my, čtenáři a čtenářky mediálních sdělení, se budeme snažit najít nějaké to významové spojení mezi prsy v bikinách a realitou, a tak o tom budeme přemýšlet a přemýšlet a asi se nám to vryje do paměti. Oslí můstek od "realita" (nemovitost) k "realita" (přitažlivé ženské tělo bez zásahů estetické chirurgie) je dost křečovitý, ale zabírá, protože stále funguje to otřepané "sex sells".
Feministická kritika by se na téhle reklamě vyřádila: bezhlavé tělo ženy, která tedy nemůže vytvořit iluzi, že diváka také sleduje, vystavené zvědavému pohledu, aby se "popásl" a popustil uzdu sexuální fantazie.
Je to sexistické, je to tupé, je to neetické - ale bohužel to funguje. A to je to, co asi zadavatele reklamy zajímá nejvíc. Takže můžeme čekat, že s takovými billboardy se budeme setkávat znovu a znovu. Pokud ovšem někdo nepůjde a nepřestříká je černou barvou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 jana jana | E-mail | Web | 12. července 2007 v 11:13 | Reagovat

Souhlasim...

A mimochodem, jednim z prukopniku uziti "zenskeho tela" v reklamě byl v období secese v Paříži náš Alfons Mucha. Ups. A od  te doby zenske telo prodava....

Podobnych reklam si samozrejme vsima kazdy. U mne osobne vitezi billboard, ktery stal sveho casu mezi Otrokovicemi a Zlinem - na nem byla polonaha zena (ano, taky bez hlavy) s roztazenyma nohama, mezi nimi krabici + napis" Škatule nejlepší kvality" :))))

2 ER ER | 12. července 2007 v 11:39 | Reagovat

uuuuuuuuuuuff, tak to je hnusný - myslím ta škatule.

3 Jamie Jamie | E-mail | 12. července 2007 v 21:20 | Reagovat

http://www.arcimpex.cz/billboardy.htm

Bilboardy téhle filmy mi vždycky lezly na nervy.

4 des2 des2 | E-mail | 13. července 2007 v 12:11 | Reagovat

ty billboardy jsou odporný... to by to železo bez polonahých žen neprodali?

jinak, použití ženského těla v reklamě nemusí být nutně špatné... stejně tak je někdy používané i mužské. ale nesmí jít o oplzlou, vulgární reklamu, kde je žena takovým tím "sexuálním objektem". bleh.

5 wendy wendy | Web | 16. července 2007 v 11:49 | Reagovat

ahoj...přihlaš se prosím ke mě na blog do soutěže o nej westránky...budu moc ráda :) paa...myslím že máš velkou šanci...

6 Slim.y Slim.y | 17. července 2007 v 1:59 | Reagovat

Podle mě děláte z komára velblouda.

7 Petra Petra | 17. července 2007 v 9:15 | Reagovat

Slim.y: to spolecensky stereotypy delaj z velblouda komara. na tema zensky telo v reklame uz bylo napsano dost a dokonce i neco natoceno (Jean Kilbourne rulez), takze tvoje kritika postradajici jakoukoli argumentaci je dost mimo misu.

8 Nel.K.15 Nel.K.15 | 25. července 2007 v 11:09 | Reagovat

souhlas

9 misha misha | E-mail | 26. července 2007 v 1:45 | Reagovat

tuhle reklamu sem vubec nepochopila...ale je pravda, ze je to dost trapny...kdyz uz chtej delat takovou reklamu, tak at ji delaj se vsema-tim myslim chlapy i zeny:o)

10 hehe hehe | 1. srpna 2007 v 16:10 | Reagovat

ja myslim ze toho velblouda opravdu delate, je to problem tech zenskejch ze se takle nechaj fotit, no a co, alespon si vydelaj a nemusej sedet v supermarketu u pokladny, jinde se zenske telo vubec neukazuje a neni mozne rici ze by se tam zeny mely zas o tolik lepe

osobne mi ale podobne reklamy neprijdou prilis vkusne, jsou primitivni, ale at si kazdej dela v tomto smeru co chce

11 Petra Petra | 1. srpna 2007 v 19:49 | Reagovat

hehe: nedelame, zkus se podivat treba na tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=_FpyGwP3yzE

12 Romik Romik | 2. srpna 2007 v 9:35 | Reagovat

re: arcimpex - tak to je fakt hnus..potkavam dost sexistickych reklam..ale takhle "na tvrdo" to jsem jeste nezapsal..ale kbelik s barvou to vyresi :-)

13 kat kat | 2. srpna 2007 v 14:35 | Reagovat

nechápu dnešní dobu, proč nám pořád vnucujou tyhle věci,který ve mě osobně (když nemam zrovna dobrou náladu) vzbuzujou jenom negativní a docela hnusný pocity,nutěj mě přemejšlet o věcech, o kterejch přemejšlet nechci,rozčilujou mě a ještě sem se málem pohádala s přítelem,kterej tuhle reklamu hlasitě pochvalně komentoval a nechápal, co se mi na tom nelíbí,že je to jenom obrázek..štve mě to:/

14 hehe hehe | 3. srpna 2007 v 9:00 | Reagovat

shlednul jsem to, zcasti ma pravdu, ale na druhe strane, reklama treba ukazuje jenom stihly holky a vnucuje zenam ze takove maji byt jinak je to spatne ale realita je takova ze v zapadnim svete trpi cim dal vice zen obezitou (mnohem vice nez anorexii)

15 Jamie Jamie | E-mail | 3. srpna 2007 v 11:10 | Reagovat

To je sice pravda, ale to přece ten problém ani trochu nezlehčuje.

16 hehe hehe | 3. srpna 2007 v 15:26 | Reagovat

podle me ano, ukazuje to ze zeny se trendem krasy prilis neridi, spise naopak, ja myslim ze ve spolecenskem podvedomi uz je nejak zafixovane ze jde jen o umely obraz, beru to stejne jako jsou nam v reklame ukazovany treba luxusne vybavene 100m2 kuchyne, stastne smejici se rodiny, krsne upravene regaly v supermarketech, nablistena auta, ve skutecnosti to take tak neni a vetsina se tim ani nijak neridi

17 Jamie Jamie | E-mail | 6. srpna 2007 v 0:41 | Reagovat

Ano, slečny se neřídí trendem krásy:) No jistě.

Proto slýchám "bože, já jsem tak tlustá" od holek, které mají v pase asi tolik, co obézní vosa.

Proto stále více roste počet žen, které dobrovolně lezou pod skalpel, aby si nechaly zvětšit poprsí.

Proto, přestože jsou ti lidi na západě obézní, jsou ze svojí váhy nešťastní.

Jo, všichni se ohání tím, že je nám vnucován ideál krásy, ale nikoho to už přece neovlivňuje, protože MY jsme přece uvědomělá generace.

Jenže reklama na tebe má, hochu, takový vliv, že by se ti z toho zatočila hlava.

A to není kec, to je holý fakt. Podvědomí je silná hračka.

A jelikož tyhle ideály krásy se kolem lidí točí už příliš dlouho, tak jsou v podvědomí tak zafixované, že je odtamtud jen tak něco nevypáčí.

18 www.hledej-sexismus.tk www.hledej-sexismus.tk | Web | 8. srpna 2007 v 0:58 | Reagovat

Revenge has jsut started!

19 joe joe | 8. srpna 2007 v 18:18 | Reagovat

milánkové, tak njak nevím vo co vám jde, holky je maj pjekný, někdo jim za tu fotku hezky zaplatil, reklama funguje tak vo co jde? Asi má někdo málo svejch vlastních problémů anebo jich má naopak moc a utíká před nima. když vám to vadí, tak se na to nekoukejte.

20 bigbee bigbee | 8. srpna 2007 v 19:37 | Reagovat

joe:tys to vubec nepochopil....kdyby "fungovala" dobre reklama na ktery by byl hakovej kriz,tak by to bylo taky ok...

21 Helena Helena | E-mail | 9. srpna 2007 v 10:26 | Reagovat

joe:

Jo, mám mnoho vlastních problémů. Třeba jsem musela dát kopačky svému klukovi, protože nedokázal pochopit, že i když zaplatí všechny moje účty, tak já budu stejně chodit do práce a trávit s ním málo času. "Každá holka přece chce aby se o ní chlap staral, co všechno ti mám ještě koupit?"

22 Nikky Nikky | 9. srpna 2007 v 10:30 | Reagovat

myslím, že nikdo z Vás asi ani neví že tento reklamní billboard doprovází taky akce kdy hostesky na pláži ve stejných plavkách dělají soutěže pro děti.

A taky mám pocit, že když se Vás to tak strašně dotýká bude problém asi spíš u Vás

23 Helena Helena | E-mail | 9. srpna 2007 v 13:48 | Reagovat

Nikky: jestli se tě to nedotýká, tak jsi dost zaslepená a já tě lituju.

24 Alexandra Alexandra | 9. srpna 2007 v 14:23 | Reagovat

takze pro autora "hehe" rozhodne tohle neni delani z komara velblouda, jesli mas pocit ze je spravne aby byly na bilbordech ukazovany polohany vyzably zeny a mlade holky a tim se ehm..zlepsila situace obezity v zapadni civilizace tak si podle me dost omezenej.. problem obezity rozhodne nevyresi takovy bilbordy... pokud bych byla zena, ktera kazdy rano snida bucek, vazi 140kg, sedi u televize a place ze je tlusta..rozhodne ji nepomuze bilbord s polonahou krasotinou vazici 40kilo... naopak mozna se bude citit jeste hur... tohle problen neresi..mozna ani netusis nic o psychice takovyho cloveka.. do posledni chvile ji mozna ani nedochazi ze by ji mnohem vic pomohla nejaka odborna pomoc..nebo ze ma nezvladatelny problem.

ale jesli si nikdy neslysel o tom ze uz 8 lety holcicky maji anorexii, ze mlady normalne staveny holky trpi komplexy, jen proto ze sme ze vsech stran masirovany medii o tom jak ma vypadat "spravana zena" a jak ma vypadat "spravny muz" a pokud nespadame do techto velmi krutych kriterii, nemame ve zdejsim svete sanci... tak te taky dost lituju. bo si normalne omezenej nevsimavej a lhostejnej. (to stejne plati i pro nikky.. jeslize si mysli ze pokud tohle neni jeji problem a tak neni potreba to resit)

no a pro joe bych dodala snad jen to, ze tvuj prispevek dost vypovyda o tve inteligenci a tvych moralnich hodnotach a taky o tom ze kdyby se tobe nabidla moznost ukazovat svoje nahe nebo polonahe telo za slusnou castu, nemela by si s tim problem... ze?

25 Ivo Ivo | E-mail | Web | 9. srpna 2007 v 14:23 | Reagovat

q

p

26 Petra Petra | 9. srpna 2007 v 15:19 | Reagovat

joe a Nikky, mrknete na video/trailer pod komentarem c.11 a pokud budete mit moznost, shlednete ten film celej, pac trpite nemoci zvanou ignorance a je treba s tim neco delat nez to napacha nejaky nezvratny skody.

co se tyce kultu "krasy" a obezity, mily hehe, moje mamka uz minimalne 20 let zkousi ruzne diety a cim vic se rozmaha kult tzv. krasy, tim ty diety jsou absurdnejsi. jenze uz ma tak rozesr... metabolismus, ze jenom kyne...

casto obe veci souvisi, nektere zeny resi to, co jine zvracenim, hladovenim ci dietami, prave prejidanim - to je take jedna z poruch prijmu potravy, takze nez neco vypustis do eteru, bud tak laskav a sezen si aspon zakladni informace.

mira obezity opravdu neni ukazatel, podle ktereho by se dalo rici, jak moc se zeny ridi kultem krasy, tim by mohl byt spise pruzkum toho, jak zeny vnimaji sve telo, jestli jsou s nim spokojene, jestli prip. kolik by chtely zhubnout, jestli by byly ochotne podstoupit plastickou operaci apod.

27 Tadeáš Tadeáš | Web | 9. srpna 2007 v 18:04 | Reagovat

V případě, že obezita není chorobou vrozenou, neznamená nic jiného poměr příjmu potravin a vydávání energie (pohybem, sportem, atd.). Diety a věci kolem nich, jsou jen pouhopouhým šarlatanstvím (nejedná-li se o správnou, vyváženou stravu).  Tvrdit, že nám někdo podsouvá ideál krásy, je pěkná blbost a jestli nám ho někdo podsouvá, tak je jen na psychice dotyčného jedince jak zareaguje. Např. jsem muž a díky všudepřítomným silikonům a mlení chlapů o velkejch prsách jaká je to nádhera, se mi naopak velký prsa pěkně zhnusily. Prostě se mi líběj malý, přírodní. Co se týče ideálu ženské krásy, každý má přece jiný. Znám spousty chlapů, co vyhledávají silnější ženy a hubenost se jim přímo hnusí. Osobně jsem poznal hubené, středně tlusté atd. Mohu potvrdit, že právě ta s ideálními rozměry, mě přitahovala nejméně. Jestli jste hubený tak žerte a jestli tlustý tak zhubněte.

28 joe joe | 9. srpna 2007 v 20:28 | Reagovat

Petro a Sašo, jste chudáci holky, když takhle řešíte nějakej problém s ideálem krásy:-( Je mi vás líto ale řešení je ve Vaší hlavě. Jestli si ale myslíte, že problém vyřešíte když ho zakážete tak navrhuju zakázat nejen  prsa nabillboardu, tučnej sýr, bůček a taky tatranky a bůhví co ještě prodávaj u pokladny v tescu, a vy začněte nosit šátek  a hábity jako v arábii, tam se sexismem (podle vašich měřítek) problém nemaj, žádnej takovej billboard by se tam fakt nemohl objevit! Holky, svoboda s sebou nese odpovědnost a taky je čas od času potřeba skousnout něco co vám nelíbí. Jinak to tady dopadne jako v tý arábii. Tadeáš má pravdu, hehe a nikky taky. Chce to pravidelnej pohyb na čerstvým vzduchu a hlavně přijmout svoje tělo takový jaký je. Tady žádnej zákaz nepomůže:-)

29 Alexandra Alexandra | 9. srpna 2007 v 21:52 | Reagovat

az na to ze ja problemy se svym telem nemam..maso nezeru a pohybu mam taky dost.. to ale neznamena ze nebudu resit problem ktery tady je a ktery ma treba nekdo jiny...misto toho abych se rozplyvala nad svym krasnym telem v zrcadle ..jak to delas asi ty..vis mila joe tomu se rika treba emapie.. kazdy hold nemuze byt dokonaly jako ja nebo ty.. jenze ten rozdil mezi nama dvouma je ze me nejsou ostatni lhostejni ;) a nejde tu o zakaz... jde jen o to jesli vam nebo nam prijde normalni zenskym telem lakat na zbozi nebo firmy, ktery by se jinym zpusobem ocividne neprosadily ;)

30 Petra Petra | 9. srpna 2007 v 22:58 | Reagovat

mno, ja s prijimanim svyho tela jaky je nemam nejmensi problem, to moje okoli ma obcas blby kecy o hubenejch veganech.

joe, my nejsme nemocny, tahle spolecnost je a to fest. tadeas ma pravdu, ze je to o psychice cloveka a prave holky jsou dost casto od mala masirovany, ze maj bejt hezky, pritazlivy, jinak budou k nicemu, nikdo je nebude mit rad, blablabla a to da cloveku docela solidni zaklad - mela jsem spoluzacky, ktery si diky takovyhle masazi doma a pak kdekoli, kde si je nasla reklama, totalne zhuntovaly telo a uz kvuli nim mi tenhle hnus proste bejt jedno nemuze. dam ti stejnou radu jako hehemu: nez neco vypustis do eteru, laskave si sezen aspon zakladni info. tvrdit, ze nam nekdo podsouva ideal krasy blbost neni, v opacnem pripade by totiz vsichni, kdo se idealem krasy a jeho vlivem zaobiraji v ramci sociologie, psychologie, kulturni antropologie, evolucni biologie a ja nevim jeste jakych disciplin byli blbi a vy ti chytri, o cemz docela silne pochybuju.

svoboda s sebou nese zodpovednost a prave pred tou trotlove vyuzivajici takovouhle reklamu utikaji, protoze vychazi ze spolecenskych/kulturnich stereotypu. ve skutecne svobode (ne tomhle paskvilu, kterymu se tak eufemisticky rika) je nutnej respekt k ostatnim a pokud nekdo jasne dava najevo, ze se mnou pohrda, opravdu neni na miste skousavat to.

bigbee (komentar c.20) zminil/a reklamu s hakovym krizem - pokud by proti takovy reklame nekdo vystupoval, taky bys mu rekl/a, ze to ma skousnout ?

31 Jamie Jamie | E-mail | 10. srpna 2007 v 9:53 | Reagovat

Tohle je o podvědomí, copak to tu nikdo nechápe??

Reklama apeluje na lidské podvědomí, stejně tak ty "ideály" krásy! A ač všichni tvrdí, že to na ně nemá vliv, tak ten vliv to na ně má!!!! Sakra! Mně se tyhle reklamní vlivy taky nelíbí. Hnusí se mi pořád slyšet "musím zhubnout" od jedné z nejhezčích slečen, co jsem kdy poznala. Co se týče třeba mě, jsem hubená. Jím, jak mám chuť (resp. zdlabnu, na co přijdu), a přesto si držím stálou váhu. Asi rychlý metabolismus. A spousta slečen mi to závidí. A já si od malička připadala nepřirozeně hubená, chtěla bych přibrat. Ale ač jsem za to na sebe naštvaná, vím, že kdybych přibrala, spokojená bych nebyla. To jen k tomu, že jakýsi vliv to má na všechny z nás..

32 Helena Helena | E-mail | 10. srpna 2007 v 10:52 | Reagovat

Tohle není o vyzáblosti, tohle je především o sexu.

33 Petra Petra | 10. srpna 2007 v 12:48 | Reagovat

update myho linku z kometare c. 11: http://video.google.com/videoplay?docid=-1993368502337678412

Dr. Jean Kilbourne: Killing Us Softly 3: Advertising's Image of Women, 34 min

34 Alexandra Alexandra | 10. srpna 2007 v 14:11 | Reagovat

naprosto souhlasim s petrou a jamie ;) pro priklad nemusim chodit daleko.. moje sestra asi tak v 15 letech trpela anorexii, jen diky tomu ze od sveho prihloupleho okoli slychala jak je tlusta a ze by se mela nad sebou zamyslet.. davali ji za priklad me.. a to pozor moje sestra nikdy nebyla tlusta nybrz ja mozna az priliz drobna a hubena.. timto svym pocinanim, skoro bych rekla az zoufalstvim, ze nedokaze unest poznamky o jejim (naprosto normalnim) tele, si privodila nazor, ze to tak teda asi opravdu bude.. zdravotni problemy od naprosteho vynechani menstruace po fatalni selhavani imunitniho systemu ... neni to o tom ze by byla hloupa, mozna v tu dobu byla jen prilis zakriknuta a neverila si. A ted, po nejakych 10letech se ji teprv dava dohromady imunita. A ja sem nasrana... za ni, a za vsechny ostatni holky, ktery timhle musi projit...

35 des2 des2 | E-mail | 10. srpna 2007 v 14:40 | Reagovat

souhlasím s Helenou... v téhle reklamě nejde o udávání ideálu krásy, ale zneužití ženského těla v reklamě.

stránkám hledej-sexismus fandím! :))

36 Helena Helena | E-mail | 11. srpna 2007 v 11:39 | Reagovat

1) Tahle reklama se anorexie moc netýká. To je reklama zaměřená na muže, a tam se "vyzábliny" zase tolik nevyskytují.

2) Anorektičky se málokdy chtějí někomu zalíbit, většinou chtějí samy sobě dokázat že mají silnou vůli.

3) Ovšem takováto prezentace žen v médiích vede k tomu, že být ošklivá/tlustá je vnímáno jako horší než být hloupá/líná/zbabělá/falešná atd., a tak si holka neřekne "já mám silnou vůli a naučím se tu matiku na jedničku!" nebo "já mám silnou vůli a bude ze mě skvělá kytaristka!" ale "já mám silnou vůli a vydržím nejíst až do úterka!"

37 Jamie Jamie | E-mail | 12. srpna 2007 v 23:25 | Reagovat

Jde o sex, ale ne jen o něj.

38 CrimethInc.CZ CrimethInc.CZ | E-mail | Web | 13. srpna 2007 v 1:41 | Reagovat

Vyzva pro vsechny, kteri skutecne vedi, co sexismus je, kteri cetli a vzdelavali se v tomto smeru a nestavi svoje myslenky na nicem, vyzva pro ty, jez znaji nastroje manipulace a jine zbrane sexismu, vyzva pro ty, kteri si skutecne uvedomuji finalni dopady sexismu:

Prosim neztracejte cas pri debatovanim s primitivama, kteri vubec nevedi o cem pisi. Nenechte si jimi krast cas a silu. Nedovolujte jim vas zbytecne nasirat a pripravovat vas o energii. Ignorujte ty hlouposti, ktere se tu snazi mermomoci prosazovat a omluvte jejich tupost zalozenou na nevzdelanosti a nevedomosti.

Prosim radeji nasmerujte svoje usili a venujte svuj cas na skutecny boj proti sexismu a treba i jinym nechutnym formam utlaku dnesni doby. Blbce, ktery vas dovede svoji omezenosti k nepricetnosti, proste nepresvedcite. Nesnazte se jim pres draty ukazat, jak moc jsou mimo. Je to neefektivni a jen vas to vysava a nasira. Prosim, zamerte svoje snahy jinam. Je mnoho efektivnejsich forem boje...

Treba prelepovani sexistickych reklamnich ploch!!! ;-)

39 Tadeáš Tadeáš | Web | 13. srpna 2007 v 8:58 | Reagovat

Hoď se do klidu ty bojovníku a jdi radši spát. Pane nejchytřejší, nejvzdělanější,co nemáš nic jinýho na práci než přelepovat posraný reklamní plochy.Sáhni si do trenek.

40 hehe hehe | 13. srpna 2007 v 8:58 | Reagovat

alexandra: sory, ale vubec si nepochopila o cem sem mluvil, nerikal jsem nic o tom ze to nekomu pomuze apod, rikal jsem jen to ze lide se timto idealem ve skutecnosti neridi a to velka vetsina protoze vetsina lidi v zapadnim svete je obezni, o tom jestli vsichni fnukaj nebo ne se muzeme dohadovat, ja nevim kolik procent z nich kuli tomu fnuka a je mi to jedno to je jejich vec, myslim aůe ze v zivote je ceka daleko vice jinych starosti na ktere budou muset myslet

co se tyce anorexie tak bych rad upozornil ze mnohem mnohem vice lidi umira diky porucham krevniho obehu a na to ma nejvetsi vliv prave obezita +  dalsi neresti

41 hehe hehe | 13. srpna 2007 v 9:30 | Reagovat

vyzva pro crimethinc: prosim neztracej cas na diskuzich a utikej prelepovat plakaty, jeste jsem zadny takovy prelepeny nevidel, videl jsme pouze jak nekdo tem holkam nakreslil mezi prsa penis :) byls to ty?

42 Helena Helena | E-mail | 13. srpna 2007 v 13:29 | Reagovat

CrimethInc.CZ:

přelepování je neefektivní, stačí přestříkat barvou

43 Grošák Grošák | 13. srpna 2007 v 18:58 | Reagovat

Viděl jsem několik takových reklam přelepených - a moc mne to potěšilo. Jen tak dál, děvčata, držím palce!

Sere mne zneužívání žen v jakékoli podobě, a navíc ta devalvace sexuality. Co je mi do ňader nějakých cizích, navíc bezhlavých ženštin?

44 gastrol gastrol | 15. srpna 2007 v 15:53 | Reagovat

ja osobně si myslim, že tyto "reklamy" nejsou nutné a to už proto, že COKOLIV

45 gastrol gastrol | 15. srpna 2007 v 15:54 | Reagovat

pardon takže COKOLIV

46 gastrol gastrol | 15. srpna 2007 v 15:57 | Reagovat

pardon takže COKOLIV co vidíme se vryje do našeho podvědomí což značí, že by stačil úplně obyčejný nápis a byla by to reklama. reklama nemusí být vidět z půl druhého kilometru a ani na ní nemusí být žádné další zbytečnosti.         toť můj názor.

47 hehe hehe | 16. srpna 2007 v 8:40 | Reagovat

nemusi ale muze, tu moznost lidem delat si reklamu na sve produkty bych jim nechal ikdyz me ososbne se take nelibi, nemam rad totiz takove to diktovani jinym co mohou a co nesmi jen proto ze se to nekomu nelibi a jeste jim to pripadne nicit, to mi uz prijde jako totalitni zpusob prosazovani vlastniho nazoru, jak pak by asi kriceli slecny feministky kdyby jim majitel reklamni agentury zacal likvidovat propagaci treba koncertu jenom proto ze s feminismem nesouhlasi

48 Tadeáš Tadeáš | Web | 16. srpna 2007 v 13:49 | Reagovat

Souhlas hehe.

49 kozy kozy | 16. srpna 2007 v 21:07 | Reagovat

Já nevim, co se vám na tý reklamě zdá sexistickýho, vždyť není misogynní, šovinistická ani gynofobní, naopak oslavuje ženy a jejich krásu. Ty baby ani nejsou nahý, je tam záběr na kozičky skrytý plavkama, tak o co jde? Každej chlap i ženská si takový reklamy všimne: chlap proto, že tam jsou kozy a ženská proto, že tam jsou hezký kozy, tak si je omrkne a srovná se svejma. Normální vyrovnanej člověk se nad takovou reklamou nepozastaví. Asi vám šibe nebo co? Kam až chcete zajít? Chcete zakázat plavky a navrhnout hadry jak někde z Arábie? Chcete zakázat sex? Netušim, o co vám jde.

50 kozy kozy | 16. srpna 2007 v 21:11 | Reagovat

Radši se začněte věnovat něčemu užitečnějšímu než takovejm blbostem. Třeba vystěhujte cikány z našich měst, aby ubyla kriminalita. Reklamy nám nijak neškoděj.

51 Petra Petra | 17. srpna 2007 v 8:36 | Reagovat

kozo, tak si precti celou diskuzi a neplkej tu blaboly a necemu uzitecnejsimu se zacni venovat sam/a (treba se muzes zkusit naucit pouzivat mozek). nikomu tu nesibe, jenom nejsme takovi ignoranti jako ty. nikdo tu nechce zakazovat ani plavky ani sex.

no prave, normalni clovek se nepozastavi - uz jsi slysel/a slovo podvedomi ? behem celyho zivota se nepozastavis nad spoustou veci, ktery na tebe maj vliv.

jestli ti to nedoslo, tak realitky plavky neprodavaj... navic tohle neni oslava zenske krasy, ale redukce zen na casti jejich tel, coz v dusledku pusobi jako jejich odlidsteni. jestli umis anglicky, prubni video pod komentarem 33.

a bud tak laskav/a a nepoucuj, soude podle tvyho prispevku jsi moc soudnosti a inteligence nepobral/a, tak si radeji udelej poradek ve svy hlave, my uz ho tam mame.

52 Freedom Freedom | 17. srpna 2007 v 9:01 | Reagovat

Tak ja se osobne priklanim k nazoru, ze ta reklama je v cajku a nebyly v ni zneuzity zadne zeny ani kvuli ni nezemrela zadna zviratka. Zeny byly pouzity k reklamnim ucelum jako jsou k nim casto pouziti muzi. Verim tomu, ze ty zeny sly do te reklamy zcela dobrovolne a dostaly za ni solidne zaplaceno, nikdo je k tomu jiste nenutil nasilim. Vadilo by vam stejne, kdyby na te fotce byli tri nahy chlapsky prdele? Tusim ze ne, protoze jste orientovany jen na ty zeny. Tohle trochu zavani nenavisti k muzum, takze radim-vyjasnete si svuj vztah k muzum, protože tenhle blog zacina byt posledni dobou silne androfobni.

53 Olly Olly | E-mail | 18. srpna 2007 v 0:51 | Reagovat

Reklama v cajku neni,sice si nemyslim,ze by ony damy nekdo nutil k foceni,ale to jeste neznamena,ze je vsechno v uplnem poradku.Mam plny zuby vsech reklam a dalsich materialu,ktere zobrazuji tzv.dokonale zeny.Trvalo mi pomerne dlouho vysvetlit pritelkyni,ze ji mam rad takovou,jaka je a nestojim o nejaka vylepsovani a myslim si,ze takovehle reklamy vedou nektere slecny a pani k zaverum,ze jejich telo je mimo a nemoderni.

54 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 22. srpna 2007 v 22:49 | Reagovat

Takovéto reklamy sice zajisté nejsou příliš esteticky vhodně koncipované (a nedomnívám se ani, že jsou byť jen nadprůměrně účinné). Na drouhou stranu, interpretovat je jakožto symboly útlaku a zneužití ze strany patriarchální společnosti je přinejmenším pomýlené. Historicky vzato je totiž pro patriarchální společnosti typické spíše zobrazování mužského těla, jakožto ideálu krásy a objektu hodného vyvolat pozornost. Vezmeme-li navíc v úvahu přibližnou koincidenci mezi nástupem ženského hnutí a rozšířením ženského těla v reklamě (viz. příspěvek s Muchou), dal by se současný kult ženského těla vykládat spíše jako projev ženské emancipace, či dokonce nastupující společenské dominace. Tato má interpretace je sice spíše nesmyslem, než čímkoli jiným, avšak nikoli větším než vyznění článku výše stojícího.

55 jana jana | E-mail | 23. srpna 2007 v 7:52 | Reagovat

To ti trosku ujelo, ne? Zobrazovani muzskeho tela, jakozto idealu krasy atd., spada nekam hluboko do antiky. A tam taky zustalo.

Jelikoz delam v reklame, dost se temito otazkami, ktere se tady resi, zabyvam. Ale musim rict, ze se situace hodne zmenila. Mozna si to uz neuvedomujeme, ale meni se i ten slavny "ideal zeny" v komercni sfere - dnes uz by napr. prsata blondynka (omlouvam se vsem prsatym blondynkam) spis urazela a "neprodala" by pozadovany vyrobek/sluzby apod. Dnesni zena v reklame je - a to vim z vlastni zkusenosti - inteligentni, uspesna (vetsina napr. tv spotu se odehrava v praci,  zena se vraci z prace apod.) a dokonce jsem dostala zadani s tim, ze zena na obr. ma byt "obycejna" nebo "prumerne hezka" :)))

Takze ty billboardy a reklamy, o kterych se bavime, jsou brany jako poklesle, od neumetelu, tzv. reklamek. ... akorat, bohuzel, jsou videt.

Napadlo me zadat do vyhledavani jedne z nejvetsich databazi fotografii pro reklamu, tedy tam, kam se grafik podiva skoro jako prvni, slovo "woman": k http://www.isifa.cz/

Vysledek je docela zajimavy.

56 Láďa Láďa | 26. srpna 2007 v 21:47 | Reagovat

Ale slečny,na tom plakátu jste vyfoceny vy...udělejte si pořádek ve vlastních řadách prosím,ano?!

PS: Opravdu jsou to ženy na tom plakáťe ne žádná fotomontáž!!!

57 hehe hehe | 29. srpna 2007 v 13:39 | Reagovat

lada: spravne, zeny se emancipovaly a hura polonahe na plakaty, je to myslim na nich jak se sebou nalozi, u nas je nikdo k foceni nenuti, jsou to proste snadno vydelane prachy

58 Petra Petra | 29. srpna 2007 v 15:22 | Reagovat

otazkou je, mily hehe, proc je mnohem snazsi vydelat si prachy tim, ze si necham vyfotit kozy nez napriklad peci o stare a nemocne ? napovim ti: odrazi to urcite spolecenske stereotypy...

59 hehe hehe | 31. srpna 2007 v 9:22 | Reagovat

petra: stari lide a nas stat nemaji proste tolik penez aby nabidli vice, pokud ti nekdo nabidne za praci o stare a nemocne tolik co za ukazani tela tak se jdi starat (ikdyz verim ze vetsina zen za stejne prachy radeji ukaze telo nez utre zadek dedeckovi), je to v povaze cloveka, pohodlnost

60 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 3. září 2007 v 14:55 | Reagovat

Jano, já se jen snažil ukázat, jak snadné je pokřivit realitu a uargumentovat i úplnou blbost a taky že jo: Antické společnosti byly skutečně nebývale patriarchální, takže sledovaný trend je v nich nejpatrnější. Nikdy později se již taková situace neopakovala. Mimoto, pozdější společnosti byly, alespoň v evropském kulturním okruhu, velmi prudérní a bránily se jakémukoli sexuálnímu tématu. I tam však lze vystopovat stopy mnou zmíněného trendu (viz. např. středověký ideál rytíře. V této souvislosti je třeba si povšimnout i toho málo známého faktu, že rytíři se zaslibovali- slibovali své služby i dámám ošklivým a mnohem starším. Dáma se jen výjimečně provdala za svého rytíře. Institut dámy tak měl pouze podtrhnout kvality muže). Z dnešní doby bych použil příklad muslimských zemí, kde je zobrazení, nebo jen veřejná expozice ženského těla naprostým tabu. Je též možné se posunout naopak dále do historie k primitivním společnostem, které pro svou jednoduchost umožňují jedodušší idetntifikaci a klasifikaci společenských trendů. Všiměte si, že matriarchální společnosti poskytují archeologické nálezy spíše ženských než mužských sošek.

Konec konců, pokud pracuješ v reklamě, musíš sama vědět, že kult ženské krásy je spíše výtvorem žen samotných, je tvořen a měněn ženskými časopisy. A ty muži nepíší. To, že se kult krásy, jak podotýkáš, mění a oslabuje, nahrává do noty spíše mě, protože já se snažím dokázat, že brát tyto reklamy jako důkaz protiženského trendu společnosti je směšné.

Na závěr bych podotkl, že reklamy jsou technicky vzato urážlivé spíše pro muže, neboť zatímco ženy jsou jimi glorifikovány alespoň po vizuální stránce, muži jsou reklamami často zobrazováni jako omezení tupci (viz některé reklamy na pivo). Kupodivu to ale nikomu nevadí, dokonce je to považováno za celkem vtipné.

61 jana jana | 4. září 2007 v 14:59 | Reagovat

Milý krystalický falokrate,

domnivam se, ze jsi se dostall trochu nekam jinam, nez  jsi mozna zamyslel a chtel. Je to na dlouhou a vasnivou debatu. Ale napriklad tebou zminovany rytir - asi se shodneme, ze neslo ani tak o zobrazeni tela, ale o prezentaci prave ideálů, ktere rytir predstavoval (napr. statecnost, vernost atd.)

Ostatni poznamky ohledne rytirstvi jsou sice zajimave, ale mimo tema.

A nemuz si pomoct, tve intelektualni onanie se vcelku dobre ctou a poskytuji zajimave konfrontace. Jen tak dal.

62 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 4. září 2007 v 16:46 | Reagovat

Vyvrácením nejslabšího argumentu nevyvrátíš všechny. Příkladem rytíře jsem měl na mysli, že dobový kult ženské krásy (dámy, kterým se rytíři zaslibovali) byl ve skutečnosti pouze iluzorní. S tím nemusíš souhlasit, já si to v podstatě cucám z prstu, ale nejdřív mi musíš dokázat, že to tak není. Mimoto, neopomenul jsem poznamenat, že jistá evropská prudérnost a pokryteckost v podstatě znemožňovala veřejné zobrazování nahého těla nebo sexuálních tématů. Všimni si ale, že třeba v renesanci se tento jev na krátkou dobu navrátil a renesanční rukopisy jsou plné nahatých mužských.

Jinak o vyvolání dlouhé a vášnivé diskuse se právě snažím. Jen mi prosímtě vysvětli, co je to intelektuální onanie?

63 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 4. září 2007 v 18:31 | Reagovat

Mimoto, já už ve svém úvodním příspěvku uvedl, že tato má teorie je pouhým vyfabulovaným blábolem, který zní (nebo se snaží znít) chytře. Já si to totiž mohu dovolit. Vtip je v tom, že pro jeho sestavení jsem důsledně použil systém, který jsem odkoukal z feministické rétoriky. Pouze jsem ho zrcadlově obrátil (měl by přece mít univerzální genderovou platnost). Pokud nedokážeš, že jsem při tom postupu udělal logickou chybu, měl bych tě teoreticky stavět mezi neřešitelnou volbu mezi uznáním závěru, který vyvrací názor s kterým ty souhlasíš, a popřením systému, na jehož základě byl tento tebou zastávaný závěr vytvořen.

64 šovinista šovinista | 5. září 2007 v 9:30 | Reagovat

Akorát se přiznej co šňupeš, že takhle vyvádíš a zapříčiňuješ že se cítím jako ještě větší analfabetický pako než ve skutečnosti jsem.

Ps.: Samozdřejmě že i žena má plné právo na to šňupat, hulit, střílet si, opíjet se, a následně smrdět, prdět, krkat, blinkat, žít, být, mluvit, spát, jíst, potažmo se modlit. Teda jediný co nesmí je řídit formule, to smíme jenom my :-D

65 Krystalický falokrat Krystalický falokrat | 6. září 2007 v 13:45 | Reagovat

Drogy jsou špatné, buďte makrobiotičtí. Šňupejte mrkev s jahelnou kaší..

66 omdry omdry | 10. února 2008 v 14:48 | Reagovat

udělejte si iq test  http://cz.iq-test.eu/?d=7109

lepsi než si snupnout

67 Gillespie29GINA Gillespie29GINA | E-mail | Web | 25. března 2012 v 3:38 | Reagovat

It is great that we are able to get the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> moreover, it opens up new possibilities.

68 viagra_pills viagra_pills | E-mail | Web | 31. května 2014 v 1:29 | Reagovat

Hello!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama