Komentáře

Zobrazit vše (423)
Zobrazit starší komentáře

301 ANETA ANETA | 18. června 2007 v 19:04 | Reagovat

mám menzes

302 krize krize | 21. června 2007 v 15:51 | Reagovat

A co všechna ta energie, co se spotřebuje na vyvařování těch vašich vložek? Vyrábíte si ji na rotopedu, nebo jak? Stejně, dokud nikdo nepřekecá Bushe, aby přestal vypouštět všechny ty sračky, tak je vám vaše vložková demonstrace k ničemu...

303 Adulík 15 Adulík 15 | 22. června 2007 v 19:59 | Reagovat

to nemyslíte vážně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nejsme z roku 123 aby jsme si vložky vyráběli z látky a tampony z nějaké houbičky!!! to je fakt absurdní!!!

304 Adulík 15 Adulík 15 | 22. června 2007 v 20:07 | Reagovat

jo a karlindo..nesnaž se nás převychovat, jestli ty žiješ v pralese..tak si to užij

305 Peťula Peťula | E-mail | 22. června 2007 v 21:48 | Reagovat

Už vidím jak mám ve škole hadrový vložky, můžeš mi říct jak bych měla udělat aby si nikdo nevšiml že mám měsíčky, když musím jít přes celou chodbu na záchod. A můžeš mi říct kolikrát bych si je v noci musela vyměnit, aby jsem neprosákla. A víš jak dlouho by trvalo než bych ty vložky vyprala, pochybuju že na to májí lidi čas. Článek je dobrej, ale praxe tvého cílu trochu pokulhává,.

306 Mája Mája | 29. června 2007 v 13:47 | Reagovat

Přijde mi to jako HOVADINA! Když už jsme se posunuli takhle daleko, tak nevím, proč bychom se měli vracet zase zpátky... Přijde mi dost nechutný nosit pořád dokola několik vložek.

Raděj zůstávám u svýho absolutně neekologickýho :))

307 Dašenka Dašenka | E-mail | 1. července 2007 v 14:20 | Reagovat

Ahojky já když se chci vykadit tak se vyčůrám a když se chci vyčůrat tak se vykadím neví náhodou nějaká hodná panička čím to je

308 dajdou dajdou | 2. července 2007 v 17:41 | Reagovat

nesmysl,nedokážu si představit nosit v kabelce špinavý vložky no to sem nežrala!!!!a ještě si je skladovat a prát!!!ženský co tohle prováděj sou na palici!!!tahat celej den špinavý vložky no nezlob te se HNUS HUS,PRASATA!!!

309 oxia oxia | 3. července 2007 v 13:35 | Reagovat

no vy šmudly upatlaný jen si perte vložky v umyvadle,když vás to baví!!!vy musíte bejt pěkný čunči,skladovat si takovej matroš!!!po kabelkách a doma v kyblíčku!!!jen zírám že náký ženský jsou takový PRASATA!!!vložkám zdar!!!

310 Petr Petr | 6. července 2007 v 1:21 | Reagovat

Ach jo,takové kritiky..Koupil jsem prací vložky manželce a je spokojená jak šnek.Sám jí je přeperu a jsem spokojený taky,vůbec se toho neštítím,ba naopak.Taková menstruace je skvělá a přitažlivá záležitost.

311 Lucie Lucie | 6. července 2007 v 11:26 | Reagovat

Tak to gratuluji k takovému manželovi, protože je jeden z mála který pere.Obdivuji tě, ale jako ženě by mi to bylo trapné, kdyby mi muž pral kalhotky a vložky, to snad né!! To je snad práce ženy, né muže, ti mají povinosti jiné (ale samozřejmě není od věci, když muž vypomůže), ale tohle je až moc úchylné. Každého samozřejmě věc názoru.......Děkuji vám za prostor vyjádřit se.

312 Irík Irík | 7. července 2007 v 13:42 | Reagovat

ahojík jak tak na to koukám, tak nikde nevidím ani známku o vyvařování. Pleny z látky se také vyvařují, aby se zničili bakterie, tak jak je to tady? A co když je krve moc a já si na to sednu, nebudu si připadat, jak na nasáklé houbě? počítá se vůbec se ženami, které mají té krve přeci jen o trochu víc?:(

313 hihi hihi | 7. července 2007 v 13:47 | Reagovat

jo a co když se ti ta milá houbička roztrhá, jak ji dostaneš ven? To už bych do sebe mohla narvat cokoliv savého, ne? Třeba kus hadru či rohlíku....

314 ala ala | 7. července 2007 v 13:55 | Reagovat

Prosím pošlete to dál!

Tohle nepřestávej nebo se stane něco špatného. Jmenuji se Daisy, je mi 7 let mám blond vlasy a děsivé oči. Nemám nos a uši jsem mrtvá. Pokud tohle nepošleš 15ti lidem zjevím se dnes večer u tvé postele s nožem a zabiju tě.Tohle není vtip! Něco dobrého se ti stane v 15:22-někdo ti zavolá nebo k tobě promluví a řekne : MILUJI TĚ !!!! P.S: Neporuš to!

promiň.. já se bála, tak sem to musela poslat.. ^_^

315 Damien Damien | 8. července 2007 v 16:25 | Reagovat

Jenomže já dnes spát nejdu a na takové bláboly nemám  náladu ani chuť

316 Malka Malka | 26. července 2007 v 22:13 | Reagovat

Dobry clanek. Asi pratelny vlozky vyzkousim. Mam hodne citlivou pokozku a perioda je kazdy mesic pro me utrpenim. Opruzeniny a dalsi alergicke reakce jsou mym vernym pruvodcem. Jeste jsem nenasla "normalni" vlozky nebo tampony, ktere by mi vyhovovaly. Uplne nejhorsi je, ze se dnes do vetsiny kosmetickych a hygienickych vymozenosti rvou parfemy. To abych se odstehovala na kozni.

317 No CoMeNt No CoMeNt | 28. července 2007 v 21:37 | Reagovat

si děláš  ze mě prdel ne ? sme v jednadvacka století a to znamená že opice a adam a eva sou dáááávno pod hlínou :D:D:D já se

tady valim smichy páč je to píčovina ! jenom otázka když používáš ty hadr vložky tak jak je dáš na kalhotky ? to budeš mít nohy furt u sebe a nebudeš ani moc chodit ? nebo si na ně dáš lepidlo na papír ? a vložky prát ? nejsi ty blbá ? vždyŤ je to samo od sebe nehygienicky nosit třeba 5 vložekv kabelce ! vždyť je to hnusny chodit přes cely město a za sebou táhnout hnusnej pach menstruační krve,no fuj ! co by ti na to řekli na gyndě ? nebo tvůj kluk (chlap),no mě by za to ejště seřvali ty wole ! to si ardši připlatim ňáký ty drobný abych měla pořádnou 100% ochranu ty wole :D:D:D já etda používám o.b TAMPONY A SEM NA 100% SPOKOJENÁ A NA NOC POUŽÍVÁM ZÁSADNĚ VLOŽKY nATURELA CO NEZANECHÁVAJ ŽÁDNEJ SMRAD .... A KDYŽ SI ATDY PRINCEZNA "mALKA" STĚŽUJE ŽE TAM RVOU PARFEMY TAK SORRY HOLKA ale ten parfem bys na sebe stejnak musela narvat aby si za sebou netáhla třeba po ěmstě hnusnej pach ! to klukum nejede ty chtěj aby holka voněla a nemusí to vědět pak o tobe cely město že to "máš"no je to podle mě tadyto víc nehygienycky jako :D a dkyž už to vyraběj z tadytěch odpadu tak to zpracujou tak aby to mohly propagovat v telce a dyžtak třeba tampony o.b doporučuje i gynekoložka ! takře čááu "EkOcVOcI"

318 Trentík Trentík | E-mail | 28. července 2007 v 21:54 | Reagovat

děkuju za článek i za reakce, ze kterých vyplývá, že za naše chování může naše nevědomost-to je poznámka k těm negativním reakcím.nevědomost se projevuje i ve velkém množství pravopisných chyb. Menstruace je přirozená věc, tělo se tím zbavuje např. i kyselosti, která má na svědomí spoustu škodlivých procesů v těle.Pokud se za ní někdo stydí, má asi problém s přijetím sebe sama, někdo dojde až k dobrovolnému odebrání dělohy, což mi připadá opravdu smutné.Já jsem si po pěti letech nechala vyjmout tělísko, které mi přišlo nepřirozené a okamžitě zmizela silná a bolestivá menstruace.

Já se rozhodně zajímám o svět kolem sebe, přeci si svoje prostředí nebudu zasypávat zbytečným odpadem- držím se hesla, že musím začít sama od sebe, a jak je známo, exempla trahunt-příklady táhnou....používám jen kosmetiku netestovanou na zvířatech, jsem veganka (mohu potvrdit, že od přechodu z vegetariánství na veganství se tělesně cítím mnohem líp a lépe naslouchám svému tělu), šetřím energiemi a vodou a už dlouho přemýšlím nad nějakou alternativou tampónů, které jsem od své první menstruace používala-přišlo mi opravdu nezdravé mít v sobě tampon nasáklý krví. Trpívala jsem záněty a není vyloučeno, že to bylo zrovna tím. Kalíšek rozhodně začnu používat, až příště dostanu menstruaci-tedy někdy po porodu.Mimochodem budu používat jedině látkové pleny. Jsou ekologičtější, nemusí se tak často prát, jak se všeobecně myslí, dítě se dřív naučí an nočník a hlavně ušetří se za jednorázové pleny a pokožce dítěte to jen prospěje- když si vzpomenu, jak jsem se zapařila po takzvaně moderních vložkách, rozhodně něco takového nebudu dávat svému dítěti. Omezme krutost sami k sobě i k našemu okolí, zvířatům, jiným lidem...to znamená být moderní, moderní je myslet a podle toho se tak chovat. Chovat se konzumně moc buněk nezapojí, že?

Co se antikoncepce týče, nedokážu si představit, že bych po porodu začala brát prášky nebo si nechala znovu zavést tělísko. Spolehnu se tedy opět na přírodu a na výpočet plodných a neplodných dnů spolu s astrologickým výpočtem plodných dnů-máte s tím někdo zkušenosti?

Zkrátka pro to, aby se člověk choval šetrně k přírodě a tedy i sám k sobě, protože nás příroda stvořila, musí myslet. A informovat se. je velice jednoduché odmítnout jakoukoli alternativu jen proto,že nemáme dostatek informací, jsme líní nebo se nám zdá lepší předstírat, že menstruace neexistuje. Jeden můj přítel menstruaci bral jako součást mně, měl me rád, takže mu nepřišlo nechutné mi třeba vytáhnout tampón- proč taky?

Mimochodem, kdyby existovala přijatelná alternativa k toaletnímu papíru, který často zacpe odpad a vše spolu s použitými tampóny a margaríny plave v čističce vod a velice špatně se toho dá zbavit- budu jí praktikovat. V Indii si utírají zadek levou rukou a pak jedí jedině pravou- taky možnost. Jistě k tomu již každý z nás byl někdy donucen, když na veřejných záchodcích nebyl papír, ne že ne. A přežili jsme to, ruku jsme umyli a bylo.

Toliko má reakce na komentáře, které jsem přečetla všechny a z některých se mi udělalo špatně-tolik negace, odmítání a urážek- a bylo to nutné?

319 Trentík Trentík | E-mail | 28. července 2007 v 21:58 | Reagovat

vlastně sedí i ta první část toho rčení: verba movent- slova burcují. komentáře to potvzují.

320 Damien Damien | 29. července 2007 v 8:58 | Reagovat

Trentíku, jen by mě zajímalo jak by jsi přežila v dnešním světě bez výzkumů na zvýřatech, když jsi nemocná určitě jdeš k lékaři a ten ti předepíše lék. A co myslíš, ty léky se musely zkoumat na zvířatech , abychom je pak mohli používat. Je to tvá věc, nepoužívej antikoncepci a spoléhej se na  nevím na co. Já jsem moderní a nejsem ta co ponechává věci náhodě. Zkrátka chci si žít PŘÍJEMNĚ a užít si život pohödlně. Myslím si, že ekovložkami svět nezachráníš, musela by jsi začít spíše někde jinde a to ty stejně neovlivníš. Tak se vzpamatuj a netrapse bez antikoncepce a s pratelnými vložkami.......:-)

321 Libor Libor | 30. července 2007 v 17:23 | Reagovat

dobrý den, sice nemám MS, ale celkem mě jímá hrůza, s jakými hlupáky a sobci se člověk může v životě setkat. Beru-li totiž tuto rozpravu jako vyjádření různých skupin k problematice LidéXpříroda, jsou některé názory těch rádoby moderních přímo odstrašující. Už i ti předpotopní indiáni(i indiánky) věděli, že pokud budou bezhlavě ničit své okolí, tak se jim to ve zlém vrátí. Milé dámy nezaměńujte  blbost ovlivněnou hloupou reklamou za něco moderního. Pořád jde o vložku a jde jen o cit a rozum každé zvás, co chce udělat. ty chytřejší nato příjdou a nenechají se zblbnou reklamou. Přece když příjde novinka v super novém obalu - vložka z dubové kůry - tak se jako ovce nepoženete do obchodu pro tu super modernost. V závěru bych jen vyjádřil souhlas stím, že jen pramálo může jednotlivec ovlivnit svět, ale skupi již ovlivní region, ještě větši, stát a pak nakonec ještě větší třeba světový trend. Kolikrát jde jen o peníze - poptávka - nabídka a to platí jak s chlebem, vložkami, TV, tak i v politice.

322 Kery Kery | 31. července 2007 v 7:49 | Reagovat

Libore nejsi náhodou nějakej moc uvědomělej, už jsi někdy nosil tlustou vložku mezi noéhama v létě, ne?? Tak si to skus  a pak si poučuj sám sebe.

323 cyklofil cyklofil | E-mail | 31. července 2007 v 10:12 | Reagovat

Reakce na článek 318.Metodu plodných a neplodných dnů používáme s přítelem už několik let. Plně spoléhám na pečlivý zápis do FEMTY.Tak se ten program jmenuje a dá se stáhnout na internetu.

K článku. Myslím, že je to dost zajímavé a minimálně k zamyšlení. Předtím, než jsem začala psát nějaké "unáhlené" názory jsem navštívila několik stránek s touto problematikou. Látkové vložky sice používat nebudu, ale i jiných alternativách rozhodně velmi vážně uvažuji. Nejprve asi zkusím kalíšek.

Jinak souhlasím s tím, že člověk by se měl zamýšlet nad svým chováním a zvažovat jeho důsledky. Taky se snažím šetřit přírodu, recyklovat atd. Nejsem ale žádný fanatik a nikomu nebudu vnucovat svoje názory. Spíš mě ale překvapilo, že negativní názory byly plné urážek a vypadalo to, že je střílely od pasu bez nějakých podkladů. Nějak mi to připomíná rčení: kde dojdou argumenty začíná...

324 Trentík Trentík | E-mail | 31. července 2007 v 10:23 | Reagovat

damiene, bez léků jsem přežila slušně, protože nejsem nemocná....a pokud nic nevíš o ajurvédě, je to indická medicína, používající výhradně přírodní prostředky...takže neměj strach, že by kvůli mně trpěla zvířata. Stejně to píšeš jen proto, že jsi demagog.S takovým přístupem se setkávám častěji- lidé, kteří sami nepřemýšlejí a nic pro své okolí nedělají, se snaží rýpat do těch, kteří se o svět kolem sebe zajímají. Informuj se trochu o testování na zvířatech a ligy na ochranu zvířat...tam si přečteš, jak minimalizovat užívání léků...

325 Trentík Trentík | E-mail | 31. července 2007 v 10:27 | Reagovat

díky za doporučení programu Femty.

326 barca barca | E-mail | 1. srpna 2007 v 13:19 | Reagovat

ahojky chtela bych se zeptat kdyz mam vsobe tampon a jdu curat tak si ho mam vytahnout aby nebyl mopkrej,?plosim napiste mi nekde klidne na email nebo na icq 247-168-192 plos napiste

327 Spinkey Spinkey | 2. srpna 2007 v 23:30 | Reagovat

http://www.vbavlnce.cz/index.php?kat=5    ja jsem nasla tenhle obchod

328 Nikola102030 Nikola102030 | 6. srpna 2007 v 13:24 | Reagovat

Zeptám se hloupě,moje sestřenice tam má díru,já ne ,co to znamená?Nebudu moc mít deti?

329 Sima Sima | E-mail | 7. srpna 2007 v 15:41 | Reagovat

Emčo,

  mě by vážně zajímalo jak ty tampony nebo vložky používáš, protže mně se za těch x let ještě ANI JEDNOU nestalo, že bych měla zakrvácené kalhotky. A to osím především tanga...snad tě to neurazí, ale dbej víc na hygienu a vyměňování...

330 stepanka skriatok stepanka skriatok | E-mail | 7. srpna 2007 v 15:46 | Reagovat

Ahojky,

vim, ze to je stary clanek, ale fascinuje me ta diskuze. Je mi 28 let a prvne pouzivam latkove pratelne vlozky - koupila jsem si Popolinky a jsem uplne nadsena. Kdo nevyzkousel nepochopi ten rozdil.

Ale k te diskuzi. Je uzasne sledovat jak agresivne vyznivaji prispevky odpurkyn ekologie a jejich poznamky typu - vsichni prirodu likviduji a ja jdu jen s davem a ty jsi divna, kdyz ji zakerne nechces likvidovat s nama... proste ovce v davu, ale v dnesni konzumni spolecnosti - neni se co divit... Staci zapnout televizi a uz vidim damu v bilych tesnych dzinech (nejlepe v lete - to se zaparuje nejlip...), ktera s nadsenim oznamuje, ze ma novy typ vlozky s jeste vetsi vrstvou ropneho produktu plneho kanalku a tvari se tak vesele a stastne, ze bych tak chtela vypadat na svatebni fotce. Nevim jak vy, ale ja pri ms skucim bolesti, jsem naladova, mam nafoukle brisko a prsa a vubec se necitim zrovna nadsene - proste klasicky PMS. A tak jsem rada, ze mohu pro sve telo udelat alespon to, ze ho zabalim do organicke bavlny, velice jemne a velice prijemne.

Hodne tady zaznelo vyhrozovani gynekologem - no, ja mam takovou moc milou pani doktorku primarku na centru asistovane reprodukce a verte nebo ne - jen me za muj novy vyber chvali - zvlaste kvuli tomu ze od detstvi trpim na mykozy - kdo delal zavodne skoky do vody,  vi o cem je rec.... Ono i na porodnickych klinikach jsou latkove vlozky pouzivany (byt zatim bez kridylek) a vzdelani lekari broji proti jednorazovym vlozkam plnym chemickeho gelu (tampony se v sestinedeli pouzivat nesmeji) - asi vedi proc.

jo a jeste neco - morska houba neni rostlina, ale zivocich - jako morsky koral :))))

krasny den!!

331 janča janča | E-mail | 10. srpna 2007 v 15:56 | Reagovat

Jsem překvapená, že k tak starému článku se stále hromadí příspěvky a tak přidám i svůj :). Nejsem ekologický maniak, ale uvědomuju si potřebu něco pro ekologii udělat. Jsem ve fázi, kdy zjišťuju, vyptávám se na názory a látkové vložky - proč ne?

Jen mě trochu mrzí, že se pořádají různé akce po ČR, ale o ničem podobném jsem třeba v Českých Budějovicích vůbec neslyšela. Přestože jsem z vložek nadšená, potřebovala bych se na ně někde podívat, popř. je nezávazně zkusit. Poradíte někdo?

PS: Každého co jeho jest, proto i slabina v českém jazyce by neměla býti pranýřována, ale slova jako "vyset" a "zvýřata" - to je tedy síla...

332 luca luca | 11. srpna 2007 v 1:22 | Reagovat

ahojky já mám jeden problem ale je mi trapne ho tu napsat už totiž nevím co mám delat...:(:(

333 Sabinka Sabinka | 11. srpna 2007 v 3:46 | Reagovat

Docela dost dementní článek, a taky nechutnej (i z některých komentářů se mi zvedá kufr, ženský vážně nemaj co vyčítat chlapům, některé jsou totiž ještě větší špíny než jejich muži!!!!!!)

334 misaaaaaa misaaaaaa | 13. srpna 2007 v 19:40 | Reagovat

docela tady sou dobry rady

335 klara klara | 15. srpna 2007 v 19:12 | Reagovat

Už rok používám mooncup a jsem fakt spokojená. Když jsem o něm slyšela poprvé tak mi to přišlo divný, ale pak převážila zvědavost a jsem za to ráda:) Lidi, co tu píší o zápachu - vždy přece záleží na pravidelné hygieně - smrdět můžu i když zrovna nemenstruuju, a při menstruaci i s běžnou vložkou nebo tamponem. Pořídila jsem si i látkové vložky popolini, ale díky spokojenosti s mooncupem je používám minimálně - třeba na začátku menstruace - peru je v ruce nejdřív pod studenou vodou (protože, když se krev zapere teplou, tak už se pak vypere jen stěží) a pak pod teplou vodou pracím mýdlem (na konci menstrace je normálně hodím do pračky) - a světe div se - vyprané jsou bez fleků a voňavé, jako třeba moje spodní prádlo. A přeprání v ruce zabere cca 1 minutu.... Myslím, že celkově víc času jsem předtím strávila nákupem vložek v drogerii........

336 slunce slunce | 18. srpna 2007 v 22:47 | Reagovat

pratelne vlozky super vec.

337 Milča Milča | 19. srpna 2007 v 17:05 | Reagovat

Příznivkyně pratelných vložek jsou podle mě odporný prasata, ne pardón,prase je proti vám čistotný tvor. Příjde mi to fakt nechutný!

338 Fifinka Fifinka | 22. srpna 2007 v 16:57 | Reagovat

Drahé dámy,

tento blog mě docela zaujal. Snažím se třídit odpad a je pravda, že o tom, kde končí použité jednorázové hygienické pomůcky jsem nejednou přemýšlela... Hlavně jsme přemýšlela, kam to množství použitých vložek a tamponů odvezou a jak dlouho to tam leží...

Uvažuju o tom, že si pratelné vložky pořídím a vyzkouším.

Jinak nechť si každá žena používá, co je jí milé a co jí vyhovuje.

Fakt je ale ten, že co se týká těch bakteriií - jednorázové luxusně balené vložky a tampony nejsou sterilizované - takže to ať si každá z vás přebere, jak chce a navíc, samotná menstruační krev není nijak špinavá nebo závadná.

Co se týče zápachu, tak ten vzniká až při styku menstruační krve se vzduchem. Možná stačí lépe ohlídat výměnu vložek...(pokud používáte vložky)

Taky mám vyzkoušeny takový ty tlustý komunistický vložky, a neubylo mě...

Používejte každá co chcete a pokud používáte jednorázové pomůcky, aspoň je proboha po sobě po použití dobře zabalte!! Není nic hnusnějšího jít na veřejný záchod (a nemyslím záchod někde v metru, ale třeba luxusní hajzlík v nějakým supermoderním nákupním centru) a na zemi najít povalující se rozevřenou nechutnou vložku, kterou původní majitelka musela nosit aspoň dva dny v kuse...

Takže potom kdo je prase, že? Doma použitou pomůcku hezky zabalíte a hodíte do koše - prostě po sobě uklidíte, proč to nejde i jinde něž doma?

339 sugrtka sugrtka | E-mail | 22. srpna 2007 v 18:43 | Reagovat

ahojda,v kažém případě zajímavé,ale kde sehnat vzorky

Jinak nevím,přece jen je to tak pohodlnější, ale kdo ví....třeba tomu přijdu na chuť.

340 rolnička rolnička | 29. srpna 2007 v 15:03 | Reagovat

?? prat a šít wložky..?? nepřipadá mi to normální si koupím rači novou prostředí se neznečisťuje jen wložkama a tamponama to bys musela aj auta dát pryč ze silnic wíš..?? já si koupím rači vložky nové a pěkné máš to zajímavé ale pro mě nerealisticke;-)

341 Werrushka111 Werrushka111 | 30. srpna 2007 v 22:37 | Reagovat

to je sice moooc hezký že ceš zlepšit životní prostředí to že to ceš uděllat tag že kvůli tomu začnem prát ty tvoje "novodobý"vložky ebo tampony podstatný není o to ani tag moc nejde aji když je to bez urážky slušně degenerovanej nápad:-Ptady de vo to že TY sice ceš mět delší život a ceš pro to něco děllat ae vložky z leopardí kůže???trochec mimo ee?neim neim co by ti na to řekl ten leopardík.....možná něco jako:jééé tys mě chtěla prosloužit živit a při tom si mě tag trochec zabila...ae to nevadí...at žije životní prostředí že?????

342 Werrushka111 Werrushka111 | 30. srpna 2007 v 22:38 | Reagovat

BTW:celkem sdílím názor Milči

343 mary mary | 31. srpna 2007 v 10:18 | Reagovat

Milá Werrushko, nikdo nechce dělat vložky z leopardí kůže, možná by sis ten článek mohla první přečíst....".....s nějakým pěkným vzorkem (pro riot grrrls nejlépe leopardí srst!)...".....ale to už se dá nějak přejít.

Co ale už přecházet nechci je to, že tady už půl roku čtu pořád dokola stejné nadávky od podobných inteligentek, co neumí ani psát, jako jsi třeba ty, ...

Jestli chcete někoho odsuzovat a urážet, tak jděte na jiný blog....my si tady v klidu vyměníme svoje názory a zkušenosti.

Jako třeba, že mooncup a látkové vložky jsou nejlepší, pohodlné, hygienické, příjemné, šetrné k životnímu prostředí, ....a jestli jsem podle vás odporné prase, tak si šáhněte do svědomí.

344 izzie izzie | 7. září 2007 v 21:51 | Reagovat

mě tedy mooncup docela zaujal, už delší dobu se rozmýšlím, že si ho pořídím. začínala jsem klasicky na vložkách, které mě osobně vůbec nevyhovovaly (cítit odtékání krve a při jízdě na kole sedět v mokru nebylo nic pro mě, to nemluvím o tom, že mi v noci často krev odtékala mimo i při použití hodně těsných kalhotek), pak jsem přešla na tampony, ale kolikrát se mi stalo, že mi protekl (mívám různě silné mentruace, jeden měsíc mi určitá velikost vyhovuje, jiný měsíc je to málo). mooncup mi přijde i více hygieničtější - už se mi stalo, že mi rozbalený tampon upadl a použít jiný zrovna nešlo:(!, a nakonec i ta cena - pokud počítám, při ceně kolem sedmi osmi set se mi to vyplatí už během roku používání. tak až si ho pořídím, napíšu zkušenosti.

345 Barča :-) Barča :-) | 13. září 2007 v 14:30 | Reagovat

ahoj poradte prosíím !!! mam vytoky no uz myslim skoro rok , boli me v podbrisku , toci se me hlava , je me taky nekdy spatne na zvraceni jen trochu . jim ale pripadam si jak kdybych mela prazdny zaludek a taky mam nekdy takovu naladu ze su takova divna a rozcilim se a taky mam v rozkroku chloupky skoro vsechno mam a jeste jsem nedostala prvni menstruasi a moje mladsi a i stejne stare kamosky ji uz mely ... chci ji mit napiste me proc ji nemam chci ji mit a jak poznam ze je uz brzo budu met poradte ale rychle papa dekuju :-* Jo a je me 12 let

346 pepánek pepánek | 18. září 2007 v 17:40 | Reagovat

Docela trapnýý no ..

347 Luci Luci | 23. září 2007 v 2:17 | Reagovat

Zakoupila jsem si po dlouhém rozhodování menstruační kalíšek a byla jsem jím hodně překvapena. Nemám to teda ještě pořádně v ruce, ale zamlouvá se mi. Zavádí se jednodušeji než tampon (vklouzne tam) a vytahu je trochu hůře, ale časem na to příjdu. Ale hlavně je to ekonomické, za rok mám splacené všechny tampony.

Do kalíšku jsem šla, ale do pratelných vložek to neee, ale každý má samozřejmě na výběr...

348 Andrae Andrae | 27. září 2007 v 14:52 | Reagovat

to je teda fakt nechutne !!!!! je videt ze mate starost o ostatni lidy ale tohle se mi  zda jko fakt hodne nechutne !!!!nezlobte se na me ale zajimalo by me kdo to vymyslel takovou picovinu !!

349 Lili Lili | 28. září 2007 v 17:05 | Reagovat

No to je opravdu hnus, ještě dnes si vzpomínám jak zapachá stará krev z vložek v odpadkových koších v porodnici. Opravdu si to nedovedu představit, jak dávám do pračky vložky a mužského a dětí prádlo, nehledě na to, že mladší 4-letý syn mi pravidelně pomáhá dávat prádlo do pračky. Ta představa, že tou pacičkou vezme ten hnus do ruky, je zvraceníhodna. V dnešní uspěchané době jsem vděčná za tampóny, nesnesu totiž vložku ani na noc, trpěla jsem i v 6-ti nedělí. A ještě na konec, nikdy jsem neměla zánět ani jiné gyn. problémy a ani s otěhotněním. Bez tampónů si to nedovedu představit. Krásné koupání Čachtické paní.........

350 kiKI kiKI | 1. října 2007 v 13:52 | Reagovat

No je to celkem zajímaví ... taky bych si to neuměla představit když bych musela krát vložky :D njn

351 loli loli | 2. října 2007 v 15:29 | Reagovat

no já nevim ale začínam se netěšit na menstruaći rodiče mi oní nic nechtěj říct a nedokáýžu se zeptat kámošky oco de nebo jak to probíhá comam dělat proto abych přemluvila mamku abymi oní něco řekla nejsem nato malá už mi neni 10let!

352 balunka balunka | 2. října 2007 v 16:15 | Reagovat

ahoj je to dobrej slanek ale stou higienou se mi zda ze je to trosicku prehnany.mno ale to je jedno jen se se te chtela zeptat jsetli bys si neco nenaspsala i o cyklusu ja to zamozdrejme  vim ale newm jak to presneji o menstruaci mam apsat do referatu(uz sem to taky dostala)diky za odpoved

353 macho macho | 10. října 2007 v 14:04 | Reagovat

jeee, higiena, reciklace... nenapsala o cyklusu... vy jste ale vymasteny :-) perte si vlozky, at po vas probuh nic nezustane.

354 elevatorka elevatorka | 16. října 2007 v 0:21 | Reagovat

hele a ty nosis ten kalisek jo nebo co? ;-) jak casto vylejvas?

355 elevatorka elevatorka | 16. října 2007 v 0:23 | Reagovat

loli: jestli se jmenujes Karel, tak se mame nedivim ;-)

356 elevatorka elevatorka | 16. října 2007 v 0:29 | Reagovat

JLD: latkove praci vlozky tady uz byly, rikalo se jim CIHLA :o) kdyz se s nima vyslo na ulici tak sem mela pocit ze tam tu cihlu mam... dekuji za libresse!

357 by BUZNA by BUZNA | 24. října 2007 v 15:46 | Reagovat

CHACHACHA.My synci se mame,CHACHACHA

358 iweta fialova iweta fialova | 27. října 2007 v 19:54 | Reagovat

ja vložky vubec neřeším .ja bydlym v chebu a svoje zašvihany kalhoty prodavam uchylnem němcum ..takže je to docela business

359 ana ana | 28. října 2007 v 21:16 | Reagovat

Mám MOONCUP, poprvé jsem ho použila před týdnem...Je SUPER!!!!!

Vložky mi nevyhovují, mám citlivou kůži, tak jsem používala tampony a na radu kamarádky před měsícem objednala kalíšek.

Pohodlný, příjemný, snadno se zavádí. I když mám silou menstruaci, tak ho "vylívám" každý 4 hodiny a to není plný ani z poloviny... Můžu jen doporučit! A k tomu hnusu z men.krve. Jaký hnus??? Vžyť to bylo nachystaný pro oplodněný vajíčko, kde se mělo vyvíjet dítě. A to přece hnusný není.

360 Luci Luci | 3. prosince 2007 v 0:09 | Reagovat

Já také už asi po třetí použila za svoji menstruaci ten kalíšek. Musím říci, že je to lepší než tampon a to už je co říci, jelikož já na tampony nedala nikdy dopustit!!! Ale toto je fakt lepší, máš jistotu, že neprotečeš a vylévání je také méně časté, prostě SUPER.

361 paja paja | 21. prosince 2007 v 9:40 | Reagovat

ahoj ženy, vyzkoušela jsem oboje-jak pratelné vložky, tak menstr.kalíšek. Nakonec mi nejvíce vyhovuje kombinace obou-do práce a na párty kalíšek, na doma vložky. Je udivující, že tak jednoduchá a praktická věc není běžně rozšířená-napadá mně, jestli někdo na tom, že máme menstruaci, sprostě a prostě nevydělává. Vymýšlí se spousta reklam na "klasické" vložky a my ženský kupujem a kupujem ty  navoněné zlepšováky.... Každopádně doporučuji vyzkoušet  jak kalíšek, tak pratelné vložky, nechutná není vlastní krev, ale spíše přeplněné koše na toaletách a vložky poházené po lese.

362 standa standa | E-mail | 22. prosince 2007 v 2:26 | Reagovat

Vážené ženy.Náhodou jsem na těchto  stránkách.Dlouho jsem váhal zda mám  Vás oslovit.Po přečtení Vašich názorů jsem se rozhodnul.Ano -361-paja-ovšem že vydělává-na všem.Jenže jste to vy -ženy které mají možnost mnoho změnit.Pokud  bez předsudků chcete sděllit svůj pravdivý názor- máte možnost.Můj  obor-obn.zdroje.Výrobky -zdravotní pro ženy mají velký význam-hlavně pro další generaci. S ůctou k Vám ženám-STENLEY

363 andrea andrea | 18. ledna 2008 v 23:15 | Reagovat

Docela zajimave.Z ekologickeho hlediska jsem jednoznacne pro,ale z praktickeho trochu vaham-vzhledem k tomu,ze patrim mezi ty co se museji prebalovat :) kazde dve hodiny...to abych s sebou tahala jeste batoh,abych ty praci vlozky mela kam davat.Pokrok bohuzel nezastavis...v dnesni hekticke dobe zustanu verna klasickym vlozkam,ale urcite nekdy vyzkousim i ty praci...treba az budu na chate.Tak se mej te a prani zdar

364 Terka Terka | 22. ledna 2008 v 16:31 | Reagovat

Ja mam menstruaci a je to opravdu hrozne a to chodim do pate tridy:-):-(

365 pepča pepča | 21. února 2008 v 12:27 | Reagovat

nechte se vyšetřit

366 xena xena | E-mail | 26. února 2008 v 18:02 | Reagovat

Jsem trochu v šoku. Tohle je na mě moc ! http://www.slunecnizena.cz/index.php?main_page=index&cPath=199

367 paja paja | 29. února 2008 v 12:52 | Reagovat

zdravím standu,

osobně věřím, že je otázkou několika let, kdy lidé pochopí, že věcí na jedno použití by mělo být minimum a tudíž i "klasické dámské hygienické potřeby" se stanou minulostí. ženám, obecně, bych popřála jen méně předsudků a více nadhledu. p.

368 Selene Selene | 9. března 2008 v 15:08 | Reagovat

Tak já nejsem, nebyla jsem a asi ani nikdy nebudu ekoložka - odpady třídím v rámci možností, okolní prostředí přímo neznečišťuji...

Obdivuju ty, kteří dokáží dělat pro živ.prostředí víc, ale třeba se k tomu taky někdy dopracuju ;o)

Jinak tedy teď přemýšlím o kalíšku a asi do něj půjdu, jako do náhrady tamponů, které používám teď - přijde mi to stejné, jen vlastně levnější, pohodlnější a bezstarostnější =o)

A co se látkových vložek týče, tak ty asi používat nebudu nikdy - vložky mi nevyhovují už svou podstatou, ale bez problémů dokážu pochopit všechny ty, kterým vyhovují, jsou příjemné,a pod. A nechybuji, že toho mají s komunistickými vložkami našim maminek pramálo společného ;o)

369 Katarina Katarina | 16. dubna 2008 v 20:04 | Reagovat

Telo ma jit do hrobu zhuntovany... No, trochu me desi predstava, jak beham po univerzite s pytlickem se zakrvacenou morskou hobou, jak ji ze sebe lovim na verejnych zachodcich, jak ji peru (ano - jakpak ji mam prat, kdyz mam na vetsinu pracich prostredku alergii a i blby tricko musim dost usilovne machat, abych se neosypala)? No, budiz, ekologii slava, zijte blaze a dlouho, ja se jdu zabijet dioxinama v tamponech.

370 tetka tetka | 18. dubna 2008 v 8:13 | Reagovat

Vážené dámy,je mi 60let.  Moje babička používala prací vložky,ale jmoje máma a já už ne.  A není pravda,že krev zapáchá až po styku se vzduchem. Kdykoliv jsem si šla vyměnit vložku,už při svlečení kalhotek byla krev cítit. A to jsem nebyla žádné prase,které si měnilo vložku jednou za den. Komunistické vložky sice byly jak prkna,ale při výběru kalhotek bylo potřeba zvážit i období menstruace a koupit několikeré pro tuto dobu.  Když mi bylo asi 30,byla jsem u kamarádky na návštěvě a když jsem si byla mýt po WC ruce v koupelně,viděla jsem na šňůře viset látkové vložky,jaké používala moje babička.  Zaujalo mě to,tak jsem se jí zeptala,jak to praktikuje když jde do práce. Já si to totiž neumím představit. První tři dny jsem vždy krvácela tak silně,že jsem někdy i po hodině musela vložky měnit. Představa,že v práci mám sebou 7-8 látkových vložek a ještě je po výměně někde nosit sebou v terénu snad po kapsách nebo kde (pracovala jsem jako geometr) ,byla hrozná.  Vložky,které jsem používala,se daly zpět do malého sáčku v kterém byly před použitím a v terénu se daly zahrábnout.  Když mi kamarádka řekla,že látkové nosí jen doma a na noc,to aby ušetřila,tak jsem to pochopila. Jinak to asi není zas takový med jak zde některé píšou.  Nikdy jsem neměla žádný zdravotní problém,který by souvisel s nošením vložek,které nabízí trh,neměla jsem svoji značku,vyzkoušela jsem snad všechny a nějak jsem nepociťovala velké rozdíly.

Taky si neumím představit,že by mi manžel vytahoval zakrvácený tampon,jak zde některá prezentuje. To už se vymyká normálnímu myšlení.

Je to tady jen můj názor a příspěvek,tak mě nekamenujte.

371 x x | 29. dubna 2008 v 21:47 | Reagovat

super dnes si jdu ušít vložky při svitu petrolejové lampy a zítra si jdu vlastnoručně vyrobit příbytek na stromě a pak si udělám pasti na zvířata...fakt se chcete vrátit 100let za opice?myslím že vás je určitě velká menšina..jde vám o ekologii(kterou jen tím nepodpoříte a jak už tu někdo psal ekologie v této době neexistuje)nebo chcete každý měsíc ušetřit nějakou korunu?

372 človíček človíček | 15. května 2008 v 20:54 | Reagovat

Komentář ke komentáři číslo 371:

Musím uznat, že to co jsem tu četla v tomto kometáři byla pravda.

373 Pepa Pepa | 16. května 2008 v 17:41 | Reagovat

Tolik kriku pro neco, co je jen alternativou k umelohmotnym vyrobkum pro jedno pouziti. Kdo koho nuti jit zpatky na stromy? Tohle je jen jedna z MNOHA veci, ktere patri k zivotnimu nazoru a uvedomelemu jednani. A kazdy gynekolog, ktery neni ten typ - supnu vam antibiotika a naschle - vam rekne, ze umela hmota spolu s menstruacni krvi je nejlepsi cestou pro chronicke zanety a plisne. Ze je krev infekcni je samozrejme. A kdo tady nema doma pracku?? A nepere nad 60 stupnu? Vzivote se niktere nestalo, ze ji protekla vlozka na kalhotky? To je vyhodila?? Vetsina mych znamych pouziva MoonCup a jsou spokojene. Nemusi resit pouzite flanelky v kabelce ani kbelik pod umyvadlem. A jeste jeden typ primo od me gynekolozky - pro chronicke plisnove onemocneni se doporucuje pouzivat hedvabne kalhotky - nebo buretove slipove vlozky mimo menses. Takse necilte a kdo nema co rict, at se jde divat na jinou stranku.

374 tyna tyna | E-mail | Web | 22. května 2008 v 20:02 | Reagovat

Něco je na tom pravdy ale neříkej že ty poctivě pereš vložky.Přece je vynalezly aby nám pomohly a né uškodily...Podle mě to ZBYTEČNĚ dramatizuješ a že tak příšerné co by mělo zlikvidovat planetu zase není..i ty tvoje bavlněné vložky taky něco stojí výroby a stejně je nemáš 100% sterilizované a hygienické.A pokud tě nenapadlo těch obalů na tampónech je tam proto abys neměla ještě zbytečnou infekci.Nenaštvi se ale je to můj názor.Pa

375 leny leny | 17. června 2008 v 1:36 | Reagovat

Ahojte do diskusie, som rada, ze existuju zeny, ktore pouzivaju alternativy ku dnes "normalnym" vlozkam a tamponom. A ze tieto alternativy poznaju. Som v tomto trochu novacik: menstraucnu spongiu (=morsku hubku) pouzivam iba druhy rok, dovtedy tampony, (odvtedy som tampony takmer uplne vyradila-tak 2 za rok), pouzivam vsak spongiu iba ked som doma (co bolo pocas VS studia, hlavne pocas skuskoveho, dost jednoduche)  - kvoli nepraktickej hygiene nie na verejenych toaletach. Udrzujem tuto pomocku bez bakterii podla odporucania tak, ze po skonceni menzesu ju jednoducho necham v zavaracom pohari s vodou a octom(kuchynskym, takym bez farbiv sa snazim, aby bol) par hodin, tak 3-4, vydezinfikovat, vyzmykam a skladujem v cistom platenom vrecku, kym ju znova nepotrebujem (je dobre si pred pouzivanim precitat navod). Povodne zlta spongia ma teraz hnede skvrny, ale po tom octovom kupeli absolutne nepachne. Spytajte sa chemikov na ucinky octu, ak neverite. Cena kupy: v Ekoobchode Zivica v BA 120Sk. Co sa tyka mna a latkovych ucinnych kridelkovych znovupouzitelnych vloziek, tak tie sa po mojom patrani na internetovych obchodoch chystam vyskusat pocas mojej najblizsej "navstevy".. Kupila som ich, nie som skusena krajcirka. Skusim a uvidim ako sa mi cistenie osvedci. Doteraz pouzivam vlozky "normalne", no uz dlho nechcem:) To som vam chcela povedat:) Este jedna propaganda: pestre a nedrahe ekovlozky znacky Baby Lucy slovenskej vyroby: www.plienka.sk.

376 Kamča Kamča | 25. června 2008 v 16:43 | Reagovat

Praní ve studené vodě a soli (viz výše), skladování zakrvácených vložek několik dní v kyblíku (viz výše), praní vložek společně s pokaděnými plenami (viz výše) nelze v žádném případě pokládat za hygienickou alternativu. (Opravdu vložky po několika dnech nezapáchají? Hmmmmm, a když jo, tak docela příjemně :-) Menstruační pohárek (100% přírodní guma... hehehe, někdy stojí za to zjistit si, co vlastně znamenají slova, která píšu, že) a mořská houba ve vagíně představují vyslovený hazard s vlastním zdravím, ve smyslu rizika toxického šoku - jsou NESROVNATELNĚ rizikovější než prapůvodní tampony.

Holky, feminismus opravdu nespočívá v tom, že budeme svoje komplexy vydávat za přednosti a rochnit se v nich takovýmhle způsobem. Můj manžel mi vklidu vylíže zakrvácenou číču, ale moje máma by mi za čuňárny popsané ve vašem článku nafackovala. Právem.

377 kacaba kacaba | 24. července 2008 v 1:22 | Reagovat

Hm, tak to je teda nářez. v životě bych nevěřila, kolik emocí může vzbudit trocha tý krve. Vám, kteří si myslíte, že praním vložek někdo realizuje záchranu světa. Myslíte si, že jsme fakt tak blbí?! Hledám alternativy v denním životě a jsem ráda, že možnosti se rozšiřují. Nejím maso, snažím se používat ekokosmetiku, spoustu věcí si vyrábím sama, zvyšuji podíl biopotravin, peru ekologicky, do myčky dávám půl ekotablety, recykluju oblečení, nakupuju v sekáči, třetí dítě už mám v látkových plenách a ekologických jednorázovkách, na zahradě nechemizuji, snažím se omezit obaly donášené domů, nakupuji s textilnimi taškami, třídím papír, plast, kompost, tetrapaky, železo a hliník. Minimalizuji zkrátka chemii v životě své rodiny a pokaždé mám radost, když najdu nový způsob, jak se posunout dál. A tohle všechno mě vůbec neomezuje. No, a takových je nás spousta, nás jiných. A taky spousta z nás nepíše s ukrutnými pravopisnými chybami. A má lepší pocit, že když může něco udělat, tak to udělá.

Té dívce z biologického gymnázia- menstruační krev opravdu není plná bakteriálních infekcí, to bys byla hodně nemocná...

Čtrnáctkám, co ještě nemají menstruaci- no a co, aspoň máte o starost míň...

A vám ostatním- balte se klidně do igelitu, ale není snad ntutné, být agresivní kvůli praní

378 kacaba kacaba | 24. července 2008 v 1:27 | Reagovat

Jo a všem emancipovanejm chlapům, co chápou, že tělní tekutiny jsou ok- paráda pánové, smekám. Ten můj bývá občas nervozní i ze svýho sperma, ale přesto zvládl můj domácí porod.

379 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 26. července 2008 v 10:28 | Reagovat

JDĚTE VŠICHNI SEM www.menstruace-poradna.blog.cz

380 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx | Web | 26. července 2008 v 10:29 | Reagovat

jděte tam všichni!!!!!!!!!

381 Šárka Šárka | 26. července 2008 v 10:35 | Reagovat

Ahojte "ekoženy",super článek!Těší mě,že jsem na něho náhodou narazila.Nejdříve jsem byla ohromená,že jedinou variantou,jak být ekologičtější a zdravější,je pohárek a látkové vložky,ale jdu do toho.Ani jsem netušila,že je v tampónech tolik sraček,s prominutím.Už hledám,kde je to nejlevnější.Dala jsem se teď na zdrvou výživu a zdravější životní styl,protože mám roční dcerku.Akorát škoda,že jsem se k tomu nedostala dřív(i když,to bych k tomu asi nebyla přístupná).Jsem ráda,že nás eko je čím dál víc.Přece je to naše zdraví,tak proč pro něho něco neudělat?!

382 Belatrix Belatrix | 5. srpna 2008 v 20:17 | Reagovat

Poprvé jsem slyšela o kalíšku asi před 3/4 rokem. První dojem bylo zhnusení, že bych si měla krev sbírat a vylívat. Ale postupem času jsem si na tu myšlenku zvykla a před půl rokem jsem si ho objednala. Zaroveň jsem přiobjednala jednu popolinu na vyzkoušení, i když jsem tomu moc šanci nedávala. Od prvního vyzkoušení jsem se do obou věcí zamilovala. Kalíšek nosím přes den, na noc látkovky. S látkovou vložkou je to úplně jiný pocit, než s jednorázovkou. Někdo tady tvrdil, že si neumí představit tu zapařenou smradlavou vložku. Jenže ta látkovka se nezapařuje ani nesmrdí. Smrad vznika z kontaktu krve a té chemie co je v jednorázovce.

Ale pro ty, které se tamponů a jednorázovek vzdát nechtějí a přesto chtějí udělat něco pro sebe, dají se koupit i eko vložky a tampony, které nejsou běleny. Jsou to natracare, které se prodávají na netu (ale jsou dost drahé) a teď nově Jessa nature v DM, které jsou cenově přijatelnější.

383 beth beth | E-mail | 14. srpna 2008 v 19:39 | Reagovat

Kalíšek jsem vyzkoušela a bohužel mi nevyhovhuje. Po použití jsem byla tam dole hodně podrážděná, asi alergie na materiál. Podotýkám, že jsem dodržovala všechna hygienická doporučení, holt ani chirurgický silikon asi nevyhovuje úplně každému.

384 Terezka Terezka | 29. září 2008 v 20:25 | Reagovat

Naše prababičky měly k dispozici jen pratelné vložky.

385 Ivča Ivča | 10. října 2008 v 21:50 | Reagovat

Držím palce všem kdo nejdou jen tupě s davem a zajímají se o životní prostředí. Sama se chystám zkusit menstruační kalíšek, reakce od těch co ho používají jsou tu většinou kladné,tak uvidíme.

386 Sigourney Sigourney | E-mail | Web | 30. října 2008 v 13:15 | Reagovat

Zdravim vsechny ekozeny! Na blog jsem se dostala uplne nahodou a to po precteni knizky Muj domaci sebezpyt, kde je tento clanek uverejnen (btw knizka je naprosta BOMBA!)

Chtela bych podekovat autorce za super clanek. Mozna jen mala vytka: ve spojeni s terminem "normalni" damske hygienicke potreby bych asi casteji pouzila slovo sracka. Ka pratelnym vlozkam jsem se nikdy nedostala, nebot jsem od tamponu presla rovnou na kalisek, ktery me doslova dostal. Je jednim slovem skvely. Nejdrive jsem sice trochu tapala pri zkracovani "manipulacni" tycinky, ale kdyz jsem ji ustrihla uplne, vse se vyresilo a pouzivani kalisku je ted pro me naprosta samozrejmost a prijemne pohodli. Dokonce na nej nekdy zapomenu.

K pratelnym vlozkam se ale urcite vratim pri svem pristim sestinedeli. Prace navic to pro mne nabude, jen je pridam k pratelnym plenam sveho syna.

387 Elizabeth Elizabeth | 5. listopadu 2008 v 19:31 | Reagovat

ja to uz dostala a je to hrozny neteste se

388 Vendy Vendy | 21. listopadu 2008 v 14:04 | Reagovat

Ahojky pouzivam jen o.b tampony a vubec mi to nevadi:-Dvlozky nepouzivam vubec je to nepohodlny....a hnusnyyyy...

389 Ivčule Ivčule | Web | 27. listopadu 2008 v 16:26 | Reagovat

Ahojte. Založila jsem blog který je jen o menstruaci a dospívání prostě bloček pro holky. Najdete tam snad vše a co nenajdete tak dodám. Jestli chcete tak se podívejte budu moc ráda a případně vám i poradím. www.menstruace-poradna.blog.cz

390 Dabelinka Dabelinka | Web | 27. listopadu 2008 v 18:55 | Reagovat

Ahojky holky dívky dámy. Kdo znal nebo zná blog dabelinka.blog.cz tak asi ví, že BYL zrušený ovšem já se ho znovu ujala a vytvořila novou dabelinka.blog.cz můžete se tam ptát na dotazy ohledně menstruace a ženských problémů. Budu moc ráda z vaší návštěvy a dotazu. Těším se pááá

391 Aneta Aneta | E-mail | 11. prosince 2008 v 18:28 | Reagovat

Ahoj jsem Aneta je mi 6 a už menststrubuju.Menstrubuju už od 5 let.

Ahoj kdo by měl dotazy pište na email

392 Miley Miley | 16. prosince 2008 v 18:14 | Reagovat

já ještě menstruaci nemám je mi 12 let :) ale proč musí holky a proč né kluci a proč vůbec krvacíme z tam dole?

393 michal michal | 20. prosince 2008 v 18:59 | Reagovat

ahoj,

  v prvni rade menstruovani je opravdu tema zen, a tak dopredu rikam ze respoektuji vse co je tu napsane , ale .... Mile holky, jsem muz, muz ktery je rad za kazdou vec ktera je setrna k zivotnimu prostredi , ale ... ale vse me sve ... urcite si torufam rict, ze por vetsinu muzu je zena, holka neco krasneho, neco o cem snite od puberty a dozajista je tom sexualita .. at uz to vetsina muzu dokaze rict primo nebo ne , tak holka, ktera o sebe pecuje a stara se o sebe je ( pres cistotu, pradlo, sperkz atd) je ta o ktere sni nejcasteji ... k zuenskosti patri i kultivovanost .. ekologie je krasna .. ale nemela by zatlacovat zenstvi .. budte normalni .. prepirat doma vlozky pred parneterem _ ? ... jezte eko mrkve , pijte nesalzene vody, mejte sve nazory ale budte zeny .. prosim za vsechny muze .. tj pecujte o sebe , zdobte se a hlaven neperte vlozky v koupelne ...

394 Malefactrix Malefactrix | 8. ledna 2009 v 21:17 | Reagovat

No fuj! Nedovedu si představit, že bych prala použitý vložky. Copak žijeme ve středověku?! Tak v tomhle smyslu je mi ekologie ukradená, to si myslím, že by se mělo životní prostředí chránit jinými způsoby:-)

Ale článek je rozhodně zajímavej...

395 Lenka Lenka | 9. ledna 2009 v 19:18 | Reagovat

Je zajímavý, že většina  negativních ohlasů se odvolává na středověk. Nuže, každý ať používá co chce, ne? Kalhotky od krve si přeperete, ale plenku ne? No tak ne, no. Uvidíte, do čeho všeho budete strkat ruce až budete přebalovat dítě. Jenom je mi fakt líto, že ženství a menstruace stojí jenom za schování a opovržení. Moc pěkný příspěvek Soni výše, vystihla to opravdu pěkně.

396 johanda johanda | E-mail | 12. ledna 2009 v 14:59 | Reagovat

Stručně k hygieně a sterilitě. Menstruační krev je přirozeně infekční materiál, stejně jako stolice a další tělní tekutiny a výměšky. Její mikrobiální osídlení je shodné s běžným osídlením pochvy...tedy pokud trpí žena kvasinkovou, bakteriální a jinou infekcí,  je krev samozřejmě kontaminována už ve vagině. Pokud je žena zdravá, stává se její menstruační krev luxusním kultivačním médiem až ve styku s vložkou. Tampón, který je zaveden v pochvě je kvůli svému složení bohužel vhodnou kultivační půdou už v pochvě - proto bývá používání tampónu rizikové (syndrom toxického šoku).

Omdlévání některých přispěvatelek nad příšernou hygienou vyplývá z jejich neznalosti mikrobiologie - běžné mikroorganismy  jsou termolabilní, tj, nesnášejí teploty nad 40 st., 60 st. obvykle zdecimuje jejich populaci na úroveň, kdy nejsou schopny způsobit infekci - nejen  přítomnost bakterie, ale i jejich množství jsou totiž zodpovědné za propuknutí infekce. Pokud je žena nemocná - myslím infekci v rodidlech, je třeba jistě zachovávat přísnější hygienický režim, ale zdravé paní a dívky se žádného útoku breberek na svůj organismus nemusejí obávat.

Menstruační kalíšek se mi jeví jako ideální řešení. Silikon nebo latex (tam pozor na alergii) je pro mikroby jako médium nevhodný materiál a v přirozeném prostředí pochvy k nějakému "boomu" choroboplodných zárodků nedochází.Přivoněli jste si někdy k tampónu nebo vložce? Většina zná ten typický zápach menstruační krve .... v kalíšku krev vůbec nepáchne, protože se nerozkládá - chybí tam kultivační médium (vložka, tampón) a odlišné podmínky prostředí mimo tělo :)

Ke znechucení nebo odporu mnohých zde se nevyjadřuju, to je věc jejich psychického bloku nebo neznalosti biologie, případně obojího :)

397 edit edit | 13. ledna 2009 v 15:47 | Reagovat

tvůj článek je hrozně supr, díky za něj.....

je psaný v době, kdy byla znalost o mentruačním kalíšku v ČR ještě v plenkách...myslím, že dneska není potřeba přepírat vložky, ale je třeba používat kališek....HURÁ DO NĚJ!!!!....i když někdo zvolí variantu látkových vložek, nevidím v tom nic neženského....chlapi jsou někdy divní, nehodlají řešit problém, který se jich netýká a ještě jsou schopni obvinit ženu z toho, že není dost ženská....dbát na svoje zdraví výtečnou hygienou šetrnou k přírodě a zároveň peněžence je neženské???Tak to jsem asi z Venuše :)

Fajn, že je tvůj článek po těch letech stále živej :)

398 Luca Luca | 13. ledna 2009 v 22:06 | Reagovat

Menstruační kalíšek -supeeer, je lepší než tampony, spolehlivější ani nevím, že menstruuji - zapomenu někdy. Jen mě mrzí, že když se o něm zmíním, tak jsou někteří (většina) zděšeni a valí oči. Já jim říkám, že je to novinka teprve, která přichází z Ameriky, kde je to naprosto běžné, že jo? Už si nedovedu představit používat vložky.Fakt. No a k tomu, zda někdo používá eko vložky na praní? At si každý používá to co mu vyhovuje. Mě osobně by nebavilo prát je (a jak už jsem zmínila, nemohla bych už užívat vložky - odvykla jsem si),ale když to někomu vyhovuje a nepřekáží, tak vlasně proč ne. Víte já ještě před rokem, tyto ženy nechápala, ale nějak jsem změnila na ně názor.

399 Eva Eva | 2. února 2009 v 11:16 | Reagovat

Ahoj, ahoj, ahoj!

No teda dámy a v menšině pánové, já docela zírám... Takové názory bych snad čekala od velice omezených lidí... Ale jsem moc ráda, že jsem si to tu přečetla. Článek se mi líbil a přivedl mě na spoustu zajímavých myšlenek. Chápu, že pro lidi, kteří nemají o krizi ve které se planeta ocitá, může znít praní vložek asi jako myšlenka, že Země se otáčí kolem Slunce v minulosti. Me to tak hrozné nepřijde,  a obdivuju ženy, které to dokáží a mají na to čas. Jasně čas, kod má na to čas? Čas jsou prachy, že jo... a tyvládnou světu. No a většina lidí sáhne po jednoduchosti, použít vyhodit. A jelikož já sama jsem dost busy a docela stydlivý člověk, taky si neumím představit, jak peru a věším vložky na privátě... No, ale pokud nejsme všichni úplně mimo, tak si musíme uvědomit, že v tom článku nezazněo nic o tom, že se tak musíme zařídit. Podal nám právě alternativy, ze kterých si můžeme vybrat. Takže mi neříkejte, že si z tolika možností nevyberete, například používat nekomerční a nechlorované tampóny a vložky méně balené, to přece není tak náročné. Pokud se ovšem na toaletách nechlubíte značkovostí, no. Já abych se přiznala, tak jsem o tomhle doposud nepřemýšlela, protože menstruace je v mých očích docela otravný jev a tak mi vyhovuje systém použít vyhodit, ale určitě se při nejbližší návštěvě obchodu poohlédnu po něčem šetrnějším, co tolik nepoškodí ŽP.

díky za článek

400 Petra Petra | 2. února 2009 v 12:04 | Reagovat

Mila Evo! Jiste sis vsimla, ze clanek je temer 4 roky stary a v dnesni dobe, je jiz alternativ spousta, nemluve o tom, ze vetsina ekologicky setrnych damskych hygienickych potreb v biokvalite je u nas jiz bezne k sehnani, jen na internetu je jiz tolik stranek zabyvajicich se prodejem prirodni kosmetiky atd., ze nakup a shaneni takovych potreb neni zadny problem. Osobne bych pratelne vlozky taky nepouzivala, ale muzu ti vrele doporucit menstruacni kalisek, ktery je v clanku bohuzel zminen pouze okrajove, pritom je to jenda z nejlepsich vychytavek meho dosavadniho zivota. Mnohem jednodussi a pohodlnejsi nez vsechny tampony a vlozky dohromady, ze je navic zdravotne nezavadny a ekologicky ne jen k prirode, ale i me penezence, je pro mne prijemny bonus. Na internetu je jiz o nem dostatek informaci, takze pokud te tato alternativa zajima, muzes si o ni precist spoustu clanku a vesmes pozitivnich prispevku uzivtelek. Osobne bych uz nikdy tampon ani vlozku nepouzila. Ne jen proto, ze jsem z nich mela odmalicka posevni recidivy a infekce, ktere s pouzivanim kalisku vymizely, ale predevsim pro to pohodli a komfort, ktere kalisek nabizi.

Zobrazit novější komentáře

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.